آشنایی با لپ‌تاپ سرفیس بوک

چهارشنبه ، 15 مهر 1394 ، 14:07

بانکی دات آی آر: لولاهای به کار رفته در سرفیس بوک می‌توانند صفحه نمایش را در حالت‌های مختلف نگه‌دارند. کاربر می‌تواند صفحه نمایش را به شکل کامل به پشت بدنه حرکت دهد.

به گزارش دیجی کالا، روز گذشته مایکروسافت اولین لپ‌تاپ ساخته خودش را معرفی کرد. این محصول سرفیس بوک نام دارد و توانست نظر کاربران را به سمت خودش جلب کند. از ویژگی‌های جالب توجه این محصول حالت خم شدن صفحه نمایش آن به شکل 360 درجه بود. مایکروسافت برای اینکه بتوان صفحه نمایش را حرکت داد، از تکنیک جالبی استفاده کرده است. مایکروسافت از لولاهای مخصوصی در این لپ‌تاپ استفاده کرده که بتوان صفحه نمایش را در حالت‌های مختلف قرار داد و حتی آن را از بدنه اصلی جدا کرد.

مایکروسافت گفت که برای حرکت دادن صفحه نمایش از تکنولوژی به نام لولای داینامیک استفاده کرده است. این قابلیت باعث شده که بتوان صفحه نمایش سرفیس بوک را در حالت‌های مختلف قرار داد و به شکل جالبی آن را باز کرد.

از دیگر ویژگی‌های لولاهای به کار رفته در سرفیس بوک این است که می‌توان صفحه نمایش را از بدنه اصلی جدا کرد. با این کار می‌توان از صفحه نمایش همانند یک تبلت استفاده کرد. تنها کافی است دکمه قرار گرفته روی بدنه اصلی را فشار دهید تا صفحه نمایش را بتوانید از آن جدا کنید. مایکروسافت برای این کار قفل‌هایی به نام سیم عضلانی طراحی کرده است. با فشار دادن دکمه، صفحه کلید سیگنالی را ارسال می‌کند و عملیات جدا شدن صفحه نمایش از بدنه اصلی به شکل خودکار انجام می‌شود. دیگر برای جداکردن صفحه نمایش از بدنه نباید یک دکمه را نگه‌دارید یا چند دکمه را فشار دهید.

البته از آنجایی که سرفیس بوک از یک کارت گرافیکی مجزای NVIDIA‌ استفاده می‌کند، نمی‌توان در هر لحظه صفحه نمایش را از بدنه جدا کرد. کارت گرافیکی در صفحه کلید قرار گرفته و تا زمانی که سیستم از آن استفاده می‌کند، اجازه جدا شدن صفحه نمایش از صفحه کلید را نمی‌دهد.

قفل‌هایی که مایکروسافت برای سرفیس پرو در نظر گرفته بسیار قدرتمند هستند و باعث می‌شوند که در حالت معمولی صفحه نمایش از بدنه جدا نشود.
دیدن چنین لپ‌تاپی کاربران را هیجان‌زده کرده است. تکنولوژی‌های به کار رفته در آن باعث شده که خیلی‌ها به فکر خرید آن باشند.

► در یک چشم به‌هم زدن، اندروید گوشی‌تان را آپدیت کنید
خبر خوش رئیس سازمان توسعه تجارت ◄

مطالب مرتبط
بنر