سامسونگ انتظار افزایش سود سه ماهه دارد

پنجشنبه ، 16 مهر 1394 ، 11:41

بانکی دات آی آر: سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که طی دو سال سود سه ماهه‌اش افزایش خواهد یافت.

به گزارش دیجی کالا، سامسونگ الکترونیک انتظار دارد که در سه ماهه‌ی سوم سال 2015 میلادی از فروش 43.8 میلیارد دلاری (51 تریلیون ون کره)، مبلغ 6.27 میلیارد دلار (7.3 تریلیون ون کره) سود عملیاتی داشته باشد. اگر با انتشار آمار دقیق و نهایی در اواخر ماه اکتبر، این پیش‌بینی سامسونگ تایید شود، به این معنی خواهد بود که این شرکت بالاخره پس از هفت سه‌ماهه‌ی متوالی (حدودا دو سال افت سود) به سوددهی بازمی‌گردد.

سال گذشته در سه ماهه‌ی سوم سال این شرکت 47.4 تریلیون ون کره درآمد داشت، به این ترتیب احتمالا امسال درآمدش 7 تا 8 درصد بیشتر خواهد بود. پارسال، سود عملیاتی سامسونگ مبلغ اندک 4.1 تریلیون بود؛ با این حساب، این شرکت انتظار دارد درآمدش سال به سال افزایش یابد تا به 78 درصد سود بیشتر برسد.
سامسونگ هیچ جزییاتی از علت این افزایش سود ارایه نداده است. اما امسال این شرکت تصمیم گرفت گوشی گلکسی نوت 5 را در مرداد ماه عرضه کند که زودتر از موعد مورد انتظار بود. این باعث می‌شود که این گوشی تا قبل از پایان سه ماهه، وقت بیشتری برای فروش داشته باشد. از سوی دیگر، شرکت کره‌ای، گوشی گلکسی S6 اج پلاس را هم در کنار نوت عرضه کرد که به نوبه‌ی خود در افزایش میزان فروش تاثیر دارد. احتمالا این برنامه‌ریزی‌ها در آمار و ارقام فروش سامسونگ تاثیر گذاشته‌اند.

► صفحات نـشـکـن تلفنهای هوشمند؛ چالشی برای سازندگان
ژاپن خواستار خودروسازی در ایران شد ◄

مطالب مرتبط
بنر