شبکه بانکداري الکترونيک قطع شد

سه شنبه ، 9 تیر 1388 ، 14:07

شبکه بانکداري الکترونيک ديگر مثل سابق فعال نيست. شبکه خدمات الکترونيک بانکي ارتباط مستقيمي با شبکه اينترنت کشور دارد. با قطع و آسيب ديدن شبکه ارتباطي و اينترنتي، خدمات بانکداري از قبيل انتقال وجه از کارتي به کارت ديگر، پرداخت اينترنتي قبوض، پرداخت قبوض از طريق کارت اعتباري و بانکي و... مختل شده است.

با اختلال پيش آمده در شبکه بانکداري الکترونيکي، کارت هاي اعتباري بانکي و گيشه هاي الکترونيکي بانکي ديگر کارايي هاي لازم را ندارند و مراجعان نمي توانند از خدمات بانکي استفاده کنند. اين مشکلات در حالي گريبان مصرف کنندگان و مشتريان بانک ها را گرفته است که بانک ها را نيز دچار مشکلات کرده است.

با وجودي که خدمات الکترونيکي بانکي در کشور نوپاست و از قبل نيز نواقصي در اين سيستم وجود داشت، با قطعي هاي پيش آمده بدتر شده و سيستم فلج تري از قبل به سامانه مالي کشور تحميل کرده است. با اين اوضاع مراجعه مردم به شعب و گيشه هاي داخلي بانک نيز بيشتر شده و قطعي نسبي شبکه بين بانکي نيز در اين ميان مزيد بر علت شده است.

قطعي شبکه بين بانکي نيز باعث مي شود در برخي از ساعات کاري بانک ها نتوانند برخي سرويس ها را انجام دهند و عملاً در ساعاتي از روز تعطيل باشند. اين قطعي ها و اشکالات علاوه بر اينکه مشتريان را دچار مشکل کرده هزينه هاي سرباري را نيز به اقتصاد کشور تحميل کرده است.

منبع:سایت خبری زمانه

► افزایش مطالبات معوق بانک ها به 38 هزار میلیاردتومان
بورس تهران "موفق ترین بورس جهان" معرفی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر