10 هزار خودرو آب رفت!

يكشنبه ، 24 آبان 1394 ، 14:05

بانکی دات آی آر: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت‌نا‌م نزدیک به120 هزار دستگاه خودرو تا شب گذشته (23 آبان) خبر داد و گفت: سهم هر دو خودروساز در فروش خودرو تقریبا با یکدیگر برابر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجتبی خسروتاج امروز - یکشنبه - در حاشیه ششمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره آخرین وضعیت تسهیلات 25 میلیون تومانی برای فروش خودرو، اظهار کرد: برای بالا بردن مدت ثبت‌نام خودرو، جلساتی در بانک مرکزی داشتیم که ببنیم چگونه می‌توانیم این تسهیلات را برای ارائه خودرو به مردم در نظر گرفت.

وی افزود: برای اینکه تبعات منفی و رانتی ایجاد نشود تصمیم گرفتیم که قبل از اجرای این طرح عدد و رقمی از تعداد خودروهایی که قرار است فروخته شود، اعلام نکنیم.

خسرو تاج ا‌دا‌مه‌ داد: اگر این رقم به 1200 تا 1300 نمایندگی خودرو در کشور اعلام می‌شد نهایتا به 100 دستگاه می رسید که ممکن بود مسائل خاصی را ایجاد کند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: سقف فروش خودرو از سوی بانک مرکزی 110 هزار دستگاه اعلام شده است اما خودروسازان توقع داشتند که این رقم مقداری بیشتر باشد. طبق آخرین اخبار تا شب گذشته نزدیک به 120 هزار دستگاه خودرو ثبت‌نا‌م شده است که سهم هر دو خودروساز تقریبا با هم برابر بوده است و در حال‌ حاضر ارائه تسهیلات از سوی بانک مرکزی متوقف شده است.

وی همچنین درباره ارائه تسهیلات برای لوازم خانگی نیز، عنوان کرد: صدور کارت‌های اعتباری برای ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی در دستور کار قرار گرفت تا به نوعی از تولید داخلی حمایت و باعث رونق شود.

خسروتاج ا‌ضافه‌ کرد‌: هر فردی که از سوی شبکه بانکی اعتبارسنجی شود، کارت اعتباری برایش صادر و پیش‌بینی می‌شود تا سقف 10 میلیون تومان ارزش داشته باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هیچ انحصار و رانتی برای احدی قائل نشده‌ایم و تا بیستم آبان ماه نزدیک به 1500 کد کالا در سامانه پشتیبانی وارد شده است و 71 شرکت تولید داخل ثبت‌نا‌م کرده‌اند.

او درباره این که این طرح مشمول چه گروهی می‌شود، گفت: شبکه بانکی باید درباره جزئیات این طرح ورود کند اما در مرحله اول کارمندان دولت، بازنشستگان، کسبه و افرادی که امکان پرداخت تسهیلات را داشته باشند می‌توانند با دریافت کارت اعتباری در دوره 18 ماهه اقساط را پرداخت کنند. همچنین اسامی واحدهای تولیدی هر دو هفته‌ یک بار به روز می‌شود تا باعث ایجاد فضای ر‌قا‌بتی در کشور شود.

قائم مقام وزیر صنعت همچنین درباره اینکه در ابتدا قرار بود تسهیلات خودرو به صورت هفت ساله ارائه شود، عنوان کرد: شبکه بانکی اعلام کرد که بیشتر از چهار سال برای ما قابل قبول نیست و واحدهای تولیدی باید هزینه کارمزدشان در چهار سال برایشان به صرفه تر است و همین مساله از سوی دیگر به نفع مصرف کننده نیز خواهد بود.

خسروتاج اظهار کرد‌: تمام کالاهای فروخته شده مشمول مالیات بر ارزش افزوده می‌شود که مصرف کننده باید آن را پرداخت کنند.

► توقف فروش خودرو با وام 25 میلیونی
نفوذ به گوشی‌های اندرویدی و هک آن‌ها از طریق وب سایت ◄

مطالب مرتبط
بنر