ویرون جدید، سریع‌ترین اتومبیل دنیا

چهارشنبه ، 27 آبان 1394 ، 13:21

بانکی دات آی آر:وضعیت طلا، سکه، ارز، بورس در نیمروز 27 آبان 94خودروی ویرون (Veyron) شرکت بوگاتی با حداکثر سرعت 431 کیلومتر برساعت به عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته می‌شود. به‌نظر می‌رسد که این شرکت درحال ساخت نسل جدید خودروی ویرون است و به همین دلیل ولفگانگ درهایمر مدیرعامل شرکت بوگاتی می‌گوید:” همه چیز بهتر شده است. خودروی جدید ما بسیار قوی‌تر شده، حداکثر سرعت بیشتری دارد، از شتاب اولیه‌ی سریع‌تری بهره‌می‌برد و طراحی ساده‌تری برای آن در نظر گرفته شده است.”

حداکثر سرعت نسل جدید اتومبیل ویرون بیشتر از 430 کیلومتر برساعت خواهد بود.
به گزارش دیجی کالا، خودروی جدید ویرون به احتمال زیاد با نام Chiron راهی بازار می‌شود و چند هفته پیش به شکل تصادفی در شمال کشور ایتالیا دیده شده است.
درهایمر در ادامه‌ی صحبت‌هایش می‌گوید:” خودروی جدید ما در تمام زمینه‌ها بهتر شده و بهترین سوپر خودروی موجود در کره‌ی زمین را ساخته‌ایم. تولید اتومبیلی با قدرت بیشتر از 1200 اسب‌بخار کار آسانی نیست و به همین دلیل از طراحی Galibier در آن استفاده نکردیم.”
شرکت بوگاتی در سال 2009 روی طراحی Galibier کار کرد. این طراحی برای ساخت یک اتومبیل چهار در با موتوری در جلو بود که روند تکمیل آن پس از مدتی کنسل شد.
مدیرعامل بوگاتی دلیل کنسل شدن آن طرح را وجود فردی به نام جان هنسی (John Jennessy) از ایالت تگزاس اعلام کرد. او یک موتور V8 به نام Venom را ساخته که می‌تواند حداکثر سرعت یک اتومبیل را به 435 کیلومتر برساعت برساند.
در آزمایش‌های انجام شده، موتور Venom عملکرد بسیار خوبی داشته، اما نمی‌تواند با موتورهایی که روی ویرون قرار می‌گیرند، رقابت کند. خودروی ویرون یک محصول لوکس دو دیفرانسیلی در امپراتوری اتومبیل‌های فولکس‌واگن به شمار می‌رود. موتور Venom هم در بهترین حالت یک موتور V8 بسیار پر سرعت است که در بدنه‌ای از جنس فیبر قرار گرفته است.
درهایمر در این‌باره می‌گوید:” به نظر من حضور در صنعت ساخت خودروی‌های سوپر اسپورت مانند حضور در یک مسابقه‌ی دو 100 متر در المپیک است. شما با رکوردی که به‌دست می‌آورید، برنده‌ی مسابقه می‌شوید. به همین دلیل ما به افرادی مانند هنسی نیاز داریم.”
مدیرعامل بوگاتی اطلاعات زیادی از نسل جدید خودروی‌های ویرون منتشر نکرده، اما احتمال دارد که این اتومبیل به شکل هیبریدی با استفاده از یک موتور جدید W16 ساخته شود. مدل قدیمی‌تر این موتور در نسل گذشته‌ی خودروهای ویرون دیده شده بود. همچنین مشخص شده که شرکت بوگاتی در حال ساخت نسل جدیدی از تایر است که باعث می‌شود خودروی ویرون به حداکثر سرعت بیشتری دست پیدا کند.
فکر می‌کنید حداکثر سرعت خودروی بعدی بوگاتی چقدر خواهد بود؟ به احتمال زیاد سرعت آن بیشتر از 435 کیلومتر برساعت خواهد بود و احتمال دارد که به 450 یا 482 کیلومتر برساعت برسد.

► رونمایی از گوشی میتو V4 با دوربین سلفی 21 مگاپیکسلی‌
سامان ، سپه و مسکن ؛ محبوبترین بانکهای آقایان ◄

مطالب مرتبط
بنر