عرضه همزمان سهام بانک تجارت و صادرات فردا

دوشنبه ، 22 تیر 1388 ، 13:21

اولين بلوك 5 درصدي بانك صادرات كه 22 تيرماه در تالار شيشه‌اي عرضه شد به دليل رقابت خريداران به فردا و همزمان با عرضه بلوك پنج درصدي بانك تجارت موكول شد.

سيد مهدي عقدايي ـ معاون سازمان خصوصي سازي ـ گفت: امروز(22 تير ماه ) اولين بلوك پنج درصدي بانك صادرات در بازار اول بورس عرضه شد كه به دليل انجام رقابت فشرده بين 5 گروه از خريداران ادامه رقابت به فردا 23 تيرماه موكول شد.

وي خاطرنشان كرد: قيمت پايه سهام بلوكي صادرات هزار و 234 ريال تعيين شده بود كه با رقابت خريداران به 1313 ريال رسيد تا ادامه رقابت از اين قيمت آغاز شود.

عقدايي ياد آور شد: با توجه به آگهي سازمان خصوصي سازي مبني بر عرضه دو بلوك 5 درصدي بانك تجارت در تاريخ 23 و 27 تير ماه، فردا دو بلوك 5 درصدي بانك تجارت و صادرات به طور همزمان انجام مي شود.

معاون سازمان خصوصي سازي در ادامه از بازگشايي نماد پالايشگاه نفت اصفهان و عرضه بلوكي آن در بورس خبر داد و گفت: به دليل بازگشايي نماد پالايشگاه نفت اصفهان و با توجه به آگهي اين شركت، بلوك 9.03 درصدي اين شركت فردا در بورس عرضه مي شود.

 به اين ترتيب درروز سه شنبه 23 تيرماه سه بلوك 3 شركت اصل 44 به طور همزمان در بورس عرضه خواهد شد. طبق آگهي سازمان خصوصي سازي عرضه در دو بلوک پنج درصدي بانك صادرات به ترتيب در تاريخ‌هاي 22 تيرماه و سپس 24 تيرماه انجام شده و در هر عرضه تعداد840 ميليون و150 هزار سهم از سهام بانک صادرات ( معادل پنج درصد)‌ در بورس اوراق بهادار واگذار مي‌شود. ارزش پايه هر سهم معادل قيمت تابلوي بورس در روز عرضه (قيمت بسته شدن در روز قبل از عرضه) است، مشروط بر اينکه از مبلغ يک هزار و 234 ريال کمتر نباشد.

همچنين دو بلوک پنج درصدي بانک تجارت در تاريخ‌هاي 23 و 27 تيرماه در تالار بورس اوراق بهادار عرضه مي شود كه در هر يک از اين دو عرضه، تعداد10 ميليون و 437 هزار و 384 سهم (معادل پنج درصد) از سهام بانک تجارت با قيمت پايه‌اي معادل قيمت بسته شدن روز قبل از عرضه (مشروط بر اينکه از مبلغ يک هزار و 426 ريال کمتر نباشد) در بورس اوراق بهادار تهران واگذار خواهد شد.

همچنين مقرر بود عرضه بلوكي پالايشگاه اصفهان در اول تير ماه به قيمت هر سهم 7 هزار و 15 ريال و به صورت20 درصد نقد و 80 درصد اقساط پنج ساله عرضه شود كه به دليل توقف نماد معاملاتي اين شركت عرضه بلوكي به بعد از بازگشايي نماد موكول شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

► نفت 59 دلاري شد
عوامل موثر بانكی سال87 زير ذره بین می رود ◄

مطالب مرتبط
بنر