خط قرمز آمریکا و چین برای جلوگیری از جنگ‌های فضایی

دوشنبه ، 2 آذر 1394 ، 14:31

بانکی دات آی آر: نبرد در فضا را قبلا مشاهده کرده بودیم. کافی است یک‌بار دیگر بازی «ندای وظیفه: ارواح»(Call of Duty: Ghosts) را تجربه کنید و مرحله‌ای که در ایستگاه بین‌المللی فضایی رخ می‌داد را پشت‌سر بگذارید. بعید نیست دامنه‌ی جنگ‌های آینده به فضا هم بکشد و آسیب‌های جدی‌تری را در مقایسه با زمین به بار بیاورند. همین موضوع باعث شده که دو کشور آمریکا و چین برای جلوگیری از درگیرهای احتمالی یک خط مستقیم یا (Hotline) را به وجود بیاورند تا بتوانند اطلاعات و فعالیت‌هایی که در فضا انجام می‌دهند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همچنین از این خط مستقیم برای کارهای نظامی که هر دو کشور انجام می‌دهند هم استفاده خواهد شد تا موجب ایجاد درگیری نشوند.

کشورهای آمریکا و چین یک خط ارتباطی مستقیم را به وجود آورده‌اند تا بتوانند فعالیت‌های فضایی یکدیگر را ریز نظر بگیرند.
به گزارش دیجی کالا، در زمان جنگ‌سرد هم یک خط مستقیم میان واشنگتن و مسکو وجود داشت که رهبران آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی می‌توانستند به شکل مستقیم با هم صحبت کنند. همین ایده باعث شده که این خط ارتباطی میان آمریکا و چین هم برقرار شود تا خطری در زمین و فضا فعالیت‌های این دو کشور را تحدید نکند.
معاون وزیر امور خارجه‌ی آمریکا در این‌باره می‌گوید:” قبل از به وجود آمدن این خط مستقیم، اعلان‌هایی را برای وزارت امور خارجه‌ی کشور چین ارسال می‌کردیم که این پیام از سازمان‌های زیادی عبور می‌کرد و به سفارت آمریکا در چین می‌رسید. سپس از آنجا به سازمان‌های مربوطه در چین ارسال می‌شد.”



جنگ‌ افزارهای فضایی

این راه ارتباطی جدید آمریکا با چین می‌تواند یک تعادل قدرت در فضا به وجود بیاورد. کشور چین در چند سال گذشته فعالیت‌های فضای مختلفی را انجام داده که از بین‌ آن‌ها می‌توان به آزمایش سیستم‌ جنگ‌افزار ضد ماهواره‌ای در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد. به همین دلیل قدرت‌های دنیا مانند آمریکا می‌خواهند این فعالیت‌ها را زیر نظر داشته باشند.

در زمان جنگ از بین بردن ماهواره‌ها می‌تواند تعادل قدرت را از بین ببرد و حتی باعث می‌شود که یک کشور قدرت بیشتری دربرابر کشوری که از تکنولوژی‌ها فضایی استفاده نمی‌کند، داشته باشد. از کار انداختن ماهواره باعث می‌شود که بسیاری از موشک‌های هدایت شوند از کار بیافتند.

► یک مشکل عمده اپلیکیشن‌های اندرویدی
لیزری که می‌تواند آب را منجمد کند ◄

مطالب مرتبط
بنر