بورس روند نزولی در پیش گرفت

دوشنبه ، 2 آذر 1394 ، 15:40

بانکی دات آی آر: بورس تهران بعد از روند آرام و محتاطانه خود در دو روز گذشته، امروز مسیر نزولی در پیش گرفت و در کانال 62 هزار واحد متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران بعد از رشد آرام خود در روزهای گذشته، در معاملات سومین روز هفته روند دیگری در پیش گرفت و با تشدید روند نزولی مواجه شد.به این ترتیب بر خلاف روزهای گذشته، بازار امروز با افت قیمت سهام شرکتها آغاز شد و در نهایت شاخص کل بورس با افت 128 واحدی تا کانال 62 هزار و 795 واحد عقب نشینی کرد.

بر این اساس علی رغم برگزاری اجلاس سران کشورهای صادرکنندگان گاز در تهران و ورود رئیس جمهور 9 کشور به ایران و بدون انتشار اخبار منفی در حوزه سیاسی و اقتصادی، اغلب گروه ها و شرکتهای بورسی با افت قیمت و روند نزولی مواجه شدند و از روند نسبی رو به رشد روزهای گذشته فاصله گرفتند.

در بازار امروز شرکتهای نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس، مخابرات، بانک ملت، کشتیرانی، چادرملو و بانک‌های پاسارگاد، خاورمیانه، اقتصاد نوین، تجارت و صادرات بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.در مقابل تاپیکو، هلدینگ خلیج فارس و ارتباطات سیار از شرکتهای مثبت بورس در معاملات امروز بودند که مانع افت بیشتر شاخص شدند.

همچنین امروز شرکتهای قند قزوین، صنایع شیمیایی فارس و بیمه ما از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکتهای بانک کارآفرین، پلی اکریل و سیمان اصفهان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

امروز همزمان با افت قیمت‌ها، ارزش و حجم معاملات هم افت قابل ملاحظه ای را تجربه کرد به طوری که در مجموع 436 میلیون سهم به ارزش 252 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه در سطح 271 هزار میلیارد تومان ایستاد.

► میرکاظمی مطرح کرد : آینده روشن ایران در صادرات گاز به سطح جهان
آغاز ورود هیات‌ها به محل اجلاس سران ◄

مطالب مرتبط
بنر