از ربات آشپز تا عینک های کنترل نمایشگر در نمایشگاه الکترونیک شانگهای

سه شنبه ، 3 آذر 1394 ، 10:42

بانکی دات آی آر: بیش از دویست غرفه دار، تازه ترین خلاقیت های خود در تکنولوژی را در یک نمایشگاه و فروشگاه ابزار الکترونیکی در شانگهای به معرض نمایش عمومی گذاشتند. اما برخی از کارشناس ها گلایه کردند که این نمایشگاه در قیاس با سایر نمایشگاه های الکترونیکی اخیر، چیز تازه ای نداشته است.

در بخشی از نمایشگاه، آخرین نسخه از ربات آشپز از شرکت "یو کی مولِی" به نمایش درآمده که قبلا در نمایشگاه های دیگر هم حضور داشته است. این ربات، فرآیند پخت و پز را به خوبی انجام می دهد و البته باید از پیش، مواد خام اولیه را برایش در جای مناسب قرار داد. ربات ابتدا با مشاهده آنچه که سرآشپزها انجام می دهند، دستورالعمل پختن را از آنها یاد می گیرد و سپس مراحلش را در حافظه خود ثبت می کند.

طراح ربات آشپز شرکت یو کی مولِی می گوید: "شما می توانید هر مدل غذا از هر سرآشپزی از هرجای دنیا را انتخاب کنید و مواد اولیه را در اختیار ربات قرار دهید، آنگاه خودش آن را اتوماتیک طبخ می کند".

شرکت چینی (G-Wearable) که در شانگهای و در حوزه ی فناوریهای پوشیدنی فعال است، جدیدترین محصول خود که یک ابزار شنیدار موسیقی است را با نام "Gogo-s Ear Piece" معرفی کرده است. این وسیله ی بی سیم با سیستم بلوتوث کار می کند. گوگو اس یک سنسور نوری هم دارد که اجازه می دهد ضربان قلب توسط گوش کنترل شود.

صاحب امتیاز این محصول توضیح می دهد: "اینها دو قطعه کاملا جدا از هم و بدون سیم هستند که در گوشتان قرار می دهید و پس از آن به لحاظ فیزیکی و برای جا به جایی کاملا آزاد هستید".

شرکت پائولو آلتو(Palo Alto) از پکن، عینکی جدید را طراحی کرده که از جمله عینکهای گوگل گلاس(Google Glass)  محسوب میشود و حدود سیصد تا پانصد دلار آمریکا قیمت خواهد داشت. در گوشه ای از عینک، رابط لمسی کوچکی قرار دارد که به کاربر اجازه می دهد تا حجم و اندازه چیزی که به نمایش در میاید را کنترل کند. این عینک همچنین می تواند مانند دوربینی با قابلیت ضبط اچ دی و با ظرفیت 1800 پیکسل عمل کند و تصاویر و ویدیوهای ضبط شده را روی تلفن های همراه پیشرفته بفرستد، ضمن آنکه قابلیت اتصال به اینترنت هم دارد.

برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► فورد نیم میلیون دستگاه خودرو را جمع‌آوری می‌کند
بهینه سازی تجربه ی حضور در شعبه با ابزارهای زمانبندی قرار ملاقات(بخش پایانی) ◄

مطالب مرتبط
بنر