رونمایی از سیستم هوشمند برای آبیاری گیاهان

چهارشنبه ، 4 آذر 1394 ، 14:10

بانکی دات آی آر: شرکت ETwater به‌تازگی آبپاش‌های هوشمندی تولید کرده که در زمان نیاز به گیاهان آب می‌دهند.

به گزارش دیجی کالا، اکثر سیستم‌های آبپاش به تایمر مجهز هستند تا در زمان خاص گیاهان را آبیاری کنند؛ اما اگر آن روز هوا بارانی باشد و این دستگاه‌ها شروع به آبپاشی کنند، ممکن است گیاهان از بین بروند. حتی ممکن است یک روز یادتان برود که تایمر آبپاش را تنظیم کنید و گیاهان شما در آن روز آبیاری نمی‌شوند. اینجاست که سیستم هوشمند شرکت ETwater به کمک‌تان می‌آید.
سیستم آبپاشی که این شرکت ساخته دارای سنسورهایی است که در لحظه میزان آب موجود در محیط را بررسی می‌کنند و متوجه می‌شوند که گیاهان در چه زمانی به آب نیاز دارند. اگر هوا بارانی باشد، این سیستم به گیاهان آب نمی‌دهد یا آن‌ها را به میزان کمتری آبیاری می‌کند.
شرکت سازنده می‌گوید که این سیستم 50 درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد و همچنین باعث می‌شود که آب در محیط‌های لازم به گیاهان برسد.
براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت ETwater در حال آزمایش این سیستم در محیط‌های بزرگ‌تر است، اما مدل‌های کوچک‌تر آن را برای خانه‌ها طراحی کرده است. کاربران می‌توانند این سیستم هوشمند را با قیمت 35 دلار خریداری کنند. البته این سیستم هوشمند به شبکه‌های 3G و 4G متصل می‌شود تا شرایط آب و هوایی را هم بررسی کند.

► توضیح وزیر نفت درباره صادرات گاز ایران به بازارهای ثانویه توسط عمان
ساخت فصل سوم سریال فارگو ◄

مطالب مرتبط
بنر