وقتی ونزوئلا خنجر از پشت می زند!

پنجشنبه ، 25 تیر 1388 ، 09:20

 

 

ونزوئلا با اعلام آمار جدید ذخایر نفتی خود به اوپک قصد دارد جای ایران را به عنوان دومین صادر کننده اوپک بگیرد.

 رتبه دوم ایران در میان کشورهای عضور اوپک که پس از سال ها تلاش و با رایزنی های فراوان به دست آمده است این روزها توسط هوگو چاوز متحد استراتژیک ایران در حال تهدید است . چرا که ونزوئلائی ها بر خلاف روال معمول اوپک ذخاير شن هاي نفتي خود را نيز به مجموع ذخاير اين کشور افزوده و آن را به اوپک ارائه دادند تا در نتيجه آن کاهش سهم فروش ايران در اوپک و افزايش سهم فروش ونزوئلا در میان کشورهای عضو اوپک محقق شود.

بر اساس این گزارش، خبر این اقدام ونزوئلا که به دلیل هم زمانی با پس لرزه های انتخابات ایران با چشم پوشی مسئولان و سکوت رسانه ای روبرو شد در صورت تائید آمار جدید این کشور از سوی اوپک بدون شک ايران امتياز بسيار بزرگي را از دست خواهد داد که از دست دادن این امتیاز بزرگ نه از سوی دشمنان که از طرف یکی از کشورهای مدعی دوستی و هم خانوادگی با ایران انجام می شود.



با این حال، مسئولان دیپلماسی کشور بایستی به این سوال پاسخ گو باشند که در صورت تحقق تلاش ونزوئلا برای تنزل رتبه ایران در اوپک آیا " منافع ملی" ایجاب می کند که همچنان این کشور آمریکای جنوبی به عنوان متحد استراتژیک جمهوری اسلامی در جهان مطرح شود.

پیش از این نیز در زمانی که با رخوت دستگاه سیاست خارجی کشور تمامی رسانه ها و فارسی زبانان سراسر جهان دست به بسیجی خارق العاده برای دفاع از خلیج همیشگی فارس و مالکیت ایران بر جزایر سه گانه زده بودند هوگو چاوز با برگزاری اجلاسی در ونزوئلا به ادعای واهی عرب ها صحه گذارده و رسما اسناد و مدارک متحد و دوست صمیمی خود ایران را فدای دست و دلبازی عرب ها کرد.

منبع: سایت خبری جهان

► رقابت فشرده براي خريد بلوك بانك‌ها
مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان بانک ها ابلاغ شد ◄

مطالب مرتبط
بنر