روبات انسان نما در نمایشگاه روبات در پکن

دوشنبه ، 9 آذر 1394 ، 11:29

بانکی دات آی آر: نمایشگاه جهانی روبات در چین محلی برای دیدن روبات هایی است که مانند انسان رفتار می کنند. بیش از 100 کارشناس، 12 سازمان بین المللی و بیش از 120 شرکت مختلف صنعت روبات تا آخر نوامبر در پکن جمع شده اند.

روبات انسان نمای ژیائولو(Xiaolou) ساخت یک کارخانه چینی دارای توانایی ویژه برای ارتباط با انسان است. مدیر تولید آن در کارخانه (Tommy Intelligent) در باره ویژگی های طراحی آن برای شباهت با انسان می گوید: "روبات، حالت های چهره زیادی دارد. با صفحه ای که در چشم هایش تعبیه شده، مردم احساس می کنند با او ارتباط برقرار میکنند. اگر روبروی آن بایستیم می تواند حرکات و ژست های مختلف انسانی را تقلید کند، می فهمد زن یا مرد هستیم، می تواند سن تقریبی، غمگینی یا شادی و حتی میزان شادی ما را بفهمد".

"جمینوید اف" (Geminoid F) اندروید، یک روبات زن ساخت آزمایشگاه دانشگاه اوزاکا، توجهات زیادی را در نمایشگاه به خود جلب کرد. سازندگان آن می گویند علیرغم ظاهر و کارایی خوب، کار پیشرفت جمینوید اف همچنان ادامه دارد.

یکی از استادان دانشگاه اوزاکا می گوید: "هدف نهایی ما از نشان دادن هوش بکار رفته در این روبات، ساختن سامانه هوش مصنوعی است. کار سختی است مخصوصا در این محل شلوغ سامانه تشخیص صدا کارایی ندارد".

بخش بزرگی از نمایشگاه به روبات های ویژه صنایع اختصاص دارد در حالی که بسیاری از کارخانه ها در پی کاهش نیروی انسانی هستند. نمایشگاه همچنین محلی برای عرضه روندهای آینده در توسعه فناوری است که موقعیت های مناسبی برای سرمایه گذاری در فرصت های اقتصادی محسوب می شوند.


برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► انتشار تصویر نگران کننده ی از زمین توسط ناسا
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 9 آذر 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر