میزان استفاده ایرانی‌ها از چت

سه شنبه ، 10 آذر 1394 ، 15:25

بانکی دات آی آر:یک مدرس دانشگاه مدعی شد که 70 درصد ایرانی‌ها از چت و گفت‌وگوی نوشتاری فضای مجازی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، کارگاه فرهنگی آشنایی و آگاه سازی با فضای مجازی و استفاده صحیح از شبکه‎های اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر برگزار شد.

عبدالهادی رضائی در این کارگاه گفت: امروزه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کارسازترین ابزار در جهت گسترش و تعمیق باورهای اعتقادی و ملی و حتی توسعه علمی به حساب می آیند.

رضائی شبکه‌های اجتماعی را یک فرصت برای انتقال پیام‌های گوناگون در بین افراد دانست و گفت: شبکه های اجتماعی می توانند عامل تبدیل درک حسی به درک عقلانی شوند و بر مدیریت صحیح و نحوه درست استفاده از آن تأکید کرد.

این استاد دانشگاه درباره پیامدهای استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای خانواده‌ها گفت: استفاده بیش از حد و نادرست از فضاهای مجازی برای خانواده‌ها مخرب است که در سالیان اخیر کشور ایران یکی از کشورهای بسیار استفاده‌کننده شبکه‌های اجتماعی در جهان است که حدود 70 درصد از مردم فقط از آن در امر چت یا گفت‌وگوی نوشتاری استفاده می‌کنند.

وی به خطر افتادن حریم خصوصی افراد، افسردگی روحی و روانی، آسیب‌های فیزیکی، افزایش طلاق، محدود نبودن زمان و مکان، رعایت نکردن رفتارهای اجتماعی را از علائم استفاده نادرست از شبکه‌های مجازی دانست.

اکبری حذف پیام‌های زرد در گروه‌های مختلف و وابسته بودن به گروه‌هایی که افراد آن شناخته شده و شناسنامه‌دار باشند، انتشار پیام با ذکر منبع، استفاده از شبکه‌های مجازی در روزها و ساعت‌های مشخص را راهکارهای استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد.

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جوانان ایرانی را یک جوان فرهیخته و الگو برای کشورهای دیگر می‌دانند از دانشجویان که فرهیختگان جامعه به شمار می‌روند خواست تا از شبکه‌های اجتماعی که بیشترین کاربران اینترنتی را دارد در امر صنعت، تجارت و فرهنگ استفاده بهینه، اصولی و عقلی داشته باشند.

► تاکید معاون وزیر تعاون بر ایجاد زمینه بازاریابی و فروش در مشاغل خانگی
اعلام جنگ واتس‌اپ به تلگرام ◄

مطالب مرتبط
بنر