هدایت کارجویان به سمت کسب و کارهای خرد و کوچک

پنجشنبه ، 12 آذر 1394 ، 10:39

بانکی دات آی آر: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون با تاکید بر حمایت مالی و حقوقی از صاحبان مشاغل خرد و خانگی گفت: کارآفرینان و کسانی که فرصتهای شغلی را شناسایی و زمینه خلق نوآوری را فراهم می‌کنند باید حمایت و پشتیبانی شوند.

حسن طایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کارآفرینان ممکن است در فرایند فعالیت خود با مشکلاتی مواجه شوند که به شکست آنها منجر شود لذا در چنین شرایطی باید مورد توجه و حمایت معنوی قرار بگیرند.

وی یکی از علل افت رتبه کارآفرینی در کشور را ریسک‌پذیری عنوان کرد و گفت: ریسک‌پذیری موجب پایین آمدن رتبه کارآفرینی ایران در جهان شده و وزارت کار با تدوین برنامه‌های موثر درصدد ارتقای جایگاه کارآفرینی در کشور است.

طایی در ادامه حمایت از بنگاههای خرد و کوچک را از جمله برنامه‌های در دستور کار وزارت کار عنوان کرد.

وی گفت: این برنامه‌ها در راستای رونق بازار کار و ترغیب کارجویان به سمت کسب و کارهای خرد و کوچک است و از طریق آن به صاحبان مشاغل خانگی و خرد کمک می‌شود تا کسب و کارهای خود را گسترش دهند.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، این حمایتها در قالب کمک‌های مالی و اعتباری و حمایت‌های فنی و حقوقی است تا صاحبان مشاغل بتوانند به فعالیتهای تولیدی و اقتصادی بپردازند.

وی همچنین به جزییات طرح تاک اشاره و اظهار کرد: طرح تاک در واقع طرح "توانمندسازی، اشتغال‌پذیری و کارآفرینی دانشجویان" است که به تازگی در دستور کار وزارت کار قرار گرفته است. این طرح رویکردهای مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد مراکز خدمات شغلی در دانشگاه‌ها، تشکیل صندوق‌های دانشجویی برای تامین مالی دانشجویان کارآفرین، آشنایی با الگوهای جدید کاریابی و برگزاری تورهای دانشجویی کارآفرینی اشاره کرد.

طایی در پایان بر ضرورت نقش دانشگاهها در توسعه و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور تاکید کرد و استعدادیابی و کمک به شکوفایی استعدادهای افراد را از جمله اقدامات وزارت کار برای توسعه فرهنگ کارآفرینی برشمرد.

► کاهش هزینه‌های دولتی صنعت خودرو
ماجرای دادن چک پیش از تحویل خودرو ◄

مطالب مرتبط
بنر