انتشار نسخه های جدید iOS و عدم کارکرد اپلیکیشنها

شنبه ، 14 آذر 1394 ، 09:14

بانکی دات آی آر: هنگامیکه شرکت اپل نسخه ی به روز شده ای از سیستم عامل خود (iOS) را ارائه میکند، همانطور که چندی پیش ورژن 9 آنرا منتشر کرد، میلیونها کاربر برای به روز رسانی دستگاه های هوشمند خود می شتابند.

بنابر داده های شرکت اطلاعاتی اپل به نام Crittercism، نرخ عدم کارکرد اپ ها (وضعیتی که در آن یک اپلیکیشن از کار می افتد و نیاز به نصب و راه اندازی مجدد دارد)، الگوی مشخصی را دنبال میکند. هنگامیکه نسخه ی جدیدی از iOS منتشر میشود، نرخ عدم کارکرد تا حدودی بالا میرود که این امر به مدت زمان لازم برای تولید کنندگان اپ برای رفع نواقص و خطاها و درک دقیق از نحوه ی عمل سیستم عامل جدید مربوط است. پس از افزایش اولیه، نرخ عدم کارکرد به سطح عادی بازگشته و با آشنایی و درک هرچه بیشتر تولیدکننده با سیستم عامل، به تدریج کاهش می یابد.

در این مدت، دستگاه هایی که دیگر از سوی iOS جدید پشتیبانی نمیشوند، از سوی تولیدکنندگان اپلیکیشن نیز کنارگذاشته میشوند. همانطور که در شکل زیر نیز نشان داده شده است، نرخ عدم کارکرد در آیفون4، که مورد پشتیبانی iOS 8 نبود، افزایش پیدا کرد؛ درحالیکه عدم کارکرد اپلیکیشنها در دستگاههای مورد پشتیبانی سیستم عامل جدید، سیری نزولی داشت.

این شکل نرخ عدم کارکرد بر روی آیفونهای مختلف، پیش و پس از عرضه ی سیستم عامل iOS8 را نشان میدهد:

برگرفته از Statista

مترجم: مهرداد دستورانی

 

 

 

► یخچالهای طبیعی از مهمترین عوامل تغییرات آب و هوایی(بخش اول)
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 14 آذر 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر