آیا مصرف کنندگان مایل به خرید خودروهای تولیدی شرکتهای فنآوری هستند؟

شنبه ، 14 آذر 1394 ، 10:13


بانکی دات آی آر: در ماه سپتامبر بود که بزرگترین خودروسازان جهان در فرانکفورت آلمان گرد هم آمدند تا جدیدترین دستاوردهای خود را در نمایشگاه بین المللی موسوم به موتور شو (Motor Show) به به نمایش بگذارند. دو شرکت که (فعلا) در میان نمایشگذاران حضور ندارند، گوگل و اپل هستند؛ امری که شاید تا آینده ای نه چندان دور به کل تغییر کند.

درحالیکه گوگل چند سال است که خودروهای بدون راننده ی تولیدی اش را بصورت علنی مورد آزمایش قرار میدهد، دورنمای فعالیت اپل در صنعت خودروسازی چندان آشکار نیست؛ هرچند که این شرکت مهندسانی را ازصنایع خودروسازی جذب کرده و بنا بر برخی منابع خبری شرکت اپل بصورتی جدی پروژه ی اتومبیل سازی محرمانه ای را در دست اجرا دارد.

اما ایا مصرفکنندگان بواقع تمایلی به خرید خودرو از شرکتهای فناوری مانند دو مورد مذکور خواهند داشت؟ ظاهرا بله! براساس بررسی جدید موسسه ی Capgemini، شمار قابل توجهی از مصرفکنندگان در بازارهای مختلف ، حاضر به کنارگذاشتن برند کنونی و خرید اتومبیل تولیدی یک شرکت فنآوری هستند. شکل زیر نشان میدهد که کدام مردم هیجان بیشتری برای خودروهای ساخت شرکتهای "سیلیکون والی" مانند گوگل یا اپل دارند.

این شکل تمایل مصرفکنندگان برای تغییر خودروی خود و خرید خودروهای شرکتهای فنآوری (گوگل و اپل) را نشان میدهد:

 

برگرفته از Statista

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► ماجرای اولین کالایی که به صورت آنلاین خریداری شد
یخچالهای طبیعی از مهمترین عوامل تغییرات آب و هوایی(بخش اول) ◄

مطالب مرتبط
بنر