ماجرای اولین کالایی که به صورت آنلاین خریداری شد

شنبه ، 14 آذر 1394 ، 11:20

بانکی دات آی آر: اولین تجارت الکترونیکی یا به عبارتی اولین خرید اینترنتی که انجام شده، برای تهیه‌ی یک سی‌دی آهنگ بوده است.

به گزارش دیجی کالا، همیشه فرضیه‌ها و حرف‌وحدیث‌های زیادی روی وب و دهان به دهان درباره‌ای این‌که اولین تجارت الکترونیکی انجام‌شده روی اینترنت بر سر چه کالایی بوده، وجود داشته است.

آن روز کان و سه بنیان‌گذار دیگر شرکت Net Market اصلا فکرش را هم نمی‌کردند که سنگ بنای چه کار بزرگی رقم خورده و تجارت الکترونیک کارش به کجاها خواهد کشید و چه بیزنس عظیمی را رقم خواهد زد.
بعضی‌ها فرض می‌کنند که این معامله بین یک دانشجوی استنفورد و یک دانشجوی MIT صورت گرفته بود که می‌خواستند کالای خاصی را با هم رد و بدل کنند. عده‌ای هم فکر می‌کنند مسلما یک قطعه‌ی فنی یا شاید خرید خواروبار توسط یک شهروند معمولی بوده. اما هیچ‌کدام از این‌ها صحیح نیستند.

ماجرای اولین خرید اینترنتی از این قرار است که روز 20 مرداد (11 آگوست) 1994 شرکت استارتاپ Net Market متوجه شد که شخصی با کارت اعتباری‌اش یک خرید اینترنتی انجام داده؛ اولین خرید آنلاین، اولین معامله‌ی الکترونیکی.

در واقع این «دن کان» (Dan Kohn) بنیان‌گذار شرکت Net Market بود که اولین بار این موضوع را مشاهده کرد.

او دید که یکی از دوستان‌اش از کارت اعتباری خود استفاده کرده و به صورت آنلاین یک سی‌دی از آهنگ‌های «استینگ» (Sting)، خواننده‌ی پاپ انگلیسی را خریداری کرده است.

آن روز کان و سه بنیان‌گذار دیگر شرکت Net Market اصلا فکرش را هم نمی‌کردند که سنگ بنای چه کار بزرگی رقم خورده و تجارت الکترونیک، یا همان خرید آنلاین، کارش به کجاها خواهد کشید و چه بیزنس عظیمی را رقم خواهد زد.

► سونی بخش تجاری حسگر توشیبا را 155 میلیون دلار می‌خرد
آیا مصرف کنندگان مایل به خرید خودروهای تولیدی شرکتهای فنآوری هستند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر