علت ریزش اغذیه‌فروشی‌های مجوزدار و قدیمی

شنبه ، 14 آذر 1394 ، 15:37

بانکی دات آی آر: فعالیت واحدهای غیرمجاز و رشد قارچ گونه و بدون برنامه آن‌ها، معضل بزرگی برای همه صنوف و به ویژه اغذیه فروشان است که به گفته رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان با توجه به این موضوع به ویژه در 3سال اخیر شاهد تعطیلی بسیاری از اغذیه فروشان قدیمی دارای مجوز هستیم که به دلیل عدم توانایی کافی نمی‌توانند با دیگر واحدهای اغذیه فروشی که به فاصله چندمتری از آن ها فعالیت خود را آغاز کردند رقابت کنند و مجبور به کناره گیری از این فعالیت شده‌اند.

اسدالله احمدی شهریور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تقریبا دو سالی است که اتحادیه ما حدود صنفی ندارد و همین موضوع موجب شده اغذیه فروشان به فاصله های بسیار کم از یکدیگر تاسیس شوند و همه این عوامل موجب کسادی بازار اغذیه فروشان قدیمی شده است.

وی با بیان اینکه بارها به این مساله اعتراض کردیم ولی تا به امروز به نتیجه نرسیده ایم، گفت: واحدهای صنفی قدیمی ما در حال از بین رفتن هستند و واحدهای جدیدالتاسیس نیز موضوع بیکاری را از مهمترین عواملی عنوان می‌کنند که مجبور به تاسیس اغذیه‌فروشی شده‌اند و این در حالی است که ایجاد شغل جدید منجر به بیکاری عده ای دیگر شده است.

رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان همچنین تاکید کرد:‌برخی واحدها نیز بدون مجوز فعالیت می‌کنند که مراحل اداری پلمب کردن این واحدها در دست انجام است ولی متاسفانه این موضوع بسیار زمان‌بر است.

هر محله کشش و ظرفیت معینی برای ایجاد اغذیه‌فروشی‌ دارد
احمدی شهریور با بیان اینکه یک خیابان یا یک محله کشش و ظرفیت معینی برای ایجاد اغذیه‌فروشی‌ دارد تاکید کرد: اعتراضات خود را به اتاق اصناف و وزارت بازرگانی اعلام کردیم که حریم صنفی در بعضی صنوف باید رعایت شود، ولی متاسفانه در صنف ما این موضوع رعایت نشده و همین موضوع موجب ریزش اغذیه‌فروشی‌های مجوزدار و قدیمی شده است.

رییس اتحادیه اغذیه‌فروشان ادامه داد:در سه سال گذشته دو هزار و 634 اغذیه‌فروشی مجوزدار در شهر تهران داشتیم که به دو هزار و 200 واحد کاهش یافته است.

وی در عین حال بیان کرد: همچنین در نظر داریم سرفصل اتحادیه را به اتحادیه تولیدکنندگان اغذیه تغییر بدهیم که در این زمینه رایزنی کردیم وامیدواریم به نتیجه برسیم.

احمدی همچنین موضوع مالیات را از دیگر معضلاتی عنوان کرد که همه صنوف با آن مواجه هستند و افزود:افزایش 10 برابری مالیات با توجه به وضعیتی که تشریح کردم کارشناسانه نیست و بیش از 90 درصد اصناف از مالیات‌ها ناراضی هستند.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 15 آذر 94
پاسخ مدیر عامل همراه اول به یک سوال ◄

مطالب مرتبط
بنر