آیا مصرف کنندگان تمایلی به خودروهای بدون راننده دارند؟

سه شنبه ، 24 آذر 1394 ، 11:45

بانکی دات آی آر: اتومبیلهای بودن راننده یا اصطلاحا "خودران" هر روز توجهات و اخبار بیشتری را به خود جلب میکنند، اما آیا به واقع مردم آمادگی و اشتیاقی برای این نوع خودروها دارند؟

تالار گفتمان اقتصاد جهان(The World Economic Forum) با همکاری گروه مشاوره ی بوستون، پژوهشی در خصوص گرایش مصرف کنندگان به خودروهای بدون راننده انجام داده اند. نتایج این پژوهش حاکی از این بود که 58درصد از پاسخ دهندگان بین المللی تمایل به داشتن و سوار شدن اتومبیلهای کاملا "خودران" را دارند؛ شایان ذکر است که تمایل به این نوع خودروها در بازارها و اقتصادهای نوظهور، چشمگیرتر است.

85درصد از پاسخ دهندگان هندی تمایل خود مبنی بر داشتن خودروهای بدون راننده را ابزار کرده اند؛ درحالیکه این میزان در میان چینی ها 75درصد بوده است. از سوی دیگر گرایش مثبت به این خودروها در آلمان و ژاپن با 44 و 36 درصد، در پایین ترین سطح بوده است. از دیگر آمار و ارقام جالب توجه در این گزارش اینست که 35درصد از والدین اجازه ی سوار شدن فرزندان شان در این نوع خودروها را میدهند؛ اما اکثر افراد تمایلی به سوار شدن در تاکسی های خودران همراه با افراد ناشناس، ندارند.


برگرفته از Forbes

مترجم: مهرداد دستورانی

► تاریخ عرضه‌ی بازی Unravel
بالاترین میزان فقـر بازنشستگان در کدام کشورهاست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر