کم شدن جمعیت شیرهای دریایی به خاطر آب شدن یخ‌های شمالگان

پنجشنبه ، 26 آذر 1394 ، 10:34

بانکی دات آی آر: برای دومین سال متوالی، شمالگان (Arctic) به روند گرم شدن خود ادامه داده است. این روند گرم شدن، جمعیت شیرهای دریایی این منطقه و اقیانوس اطلس را کاهش داده است؛ چون شیرهای دریایی به میزان یخ‌های این مناطق وابسته هستند و یخ‌ها بسیار کمتر شده‌اند.

به گزارش دیجی کالا، در هر صورت، وضعیت شمالی ترین نقطه‌ی کره‌ی زمین خوب نیست. این تحقیقات جدید، توسط اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوی امریکا (National Oceanic and Atmospheric Administration) انجام شده است. بر اساس نتایج منتشر شده، دمای هوای شمالگان ۵ درجه به دلیل گرمای کره‌ی زمین بیشتر شده است.

دریاها و هوای داغ‌تر این نواحی هم منجر به ذوب یخ‌ها شده‌اند. این موضوع هم بیشتر شدن آب اقیانوس‌ها و هم‌چنین افرایش سطح دریا را ناشی شده است که خطر بزرگی برای شهرهای نزدیک به سواحل اقیانوس اطلس، مثل میامی، واشنتگتن و بوستون محسوب می‌شود.

«ریچارد اسپینرد» (Richard Spinrad)، از دانشمندان سازمان NOAA می‌گوید که این تغییرات احتمالا به زودی بخش‌های دیگر کره‌ی زمین را هم تحت خطر خود قرار خواهد داد. یعنی ممکن است دیگر مناطق کره‌ی زمین هم با پدیده‌هایی مثل گرما، فصل‌های تابستان طولانی‌تر، تغییرات جوی ناگهانی و فرار ماهی‌ها مواجه شوند. او می‌گوید: “نتایج منتشر شده شاید نمایانگر اتفاقات شمالگان باشند، اما می‌توانند برای دیگر نقاط زمین هم تهدید آمیز محسوب شوند.“

میانگین دمای سطح زمین از اکتبر ۲۰۱۴ تا سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی؛ ۲٫۵ درجه بیشتر از میانگین دمای بین سال های ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۰ بوده است.

بررسی‌های سالانه‌ی دمای زمین، به دانشمندان در کشف تغییرهای ناگهانی هوای زمین کمک می‌کند.

► زن‌ها هم به اندازه‌ی مردها بازی می‌کنند
ایجاد هزاران شغل با مدیریت صحیح پسماند ◄

مطالب مرتبط
بنر