حمله شديد اوباما به بانكها

چهارشنبه ، 31 تیر 1388 ، 12:48

 

باراك اوباما رييس جمهور آمريكا به شدت از عملكرد موسسات مالي و بانكهاي اين كشور قبل و پس از بحران مالي و اقتصادي انتقاد و آنها را موجب ايجاد اين بحران معرفي كرد.

اوباما تاكيد كرد ، دولت بايد اصلاحات وسيعي را در ساختارهاي مالي و نظارت بر عملكرد موسسات مالي و بانكهاي وال استريت اعمال نمايد تا از وقوع مجدد بحران اقتصادي و مالي جلوگيري به عمل آيد .

وي در مصاحبه با شبكه تلويزيوني پي بي اس تصريح كرد ، متاسفانه موسسات مالي وال استريت هيچ گونه پشيماني و ندامت نسبت به عملكرد خود و نقش خود در وقوع بحران مالي نشان نمي دهند . پس از وقوع بحران و اجراي بسته محرك اقتصادي و كمكهاي ميلياردي ، تغييري در نوع رفتار و فرهنگ اين موسسات ديده نمي شود . به همين دليل اجراي اصلاحات ساختاري در نظام مالي آمريكا مهم و ضروري است .

وي گفت: سهامداران بانكها و موسسات مالي نيز بايد حق اعتراض نسبت به پرداخت پاداشهاي كلان به مديران بانكها و موسسات مالي داشته باشند .

بر اساس اين گزارش ، طي سال 2008 بيش از 18 ميليارد دلار پاداش و هديه در وال استريت پرداخت شده است .


وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نسبت به افزايش چشمگير سود موسسات گلمد من ساچس و جي پي مورگان نگراني ندارد ، تاكيد كرد ، دولت در شرايط كنوني هيچ اهرمي براي اعمال فشار بر موسسات مالي در اختيار ندارد .


وي در ادامه ضمن دفاع از عملكرد اقتصادي دولت آمريكا طي شش ماه اخير گفت ، تدابير و اقدامات انجام شده موجب برقراري ثبات نسبي در اقتصاد آمريكا شده است . ما توانستيم اتش بحران اقتصادي را خاموش كنيم ولي اقدامات زيادي بايد انجام دهيم تا شرايط اقتصادي به حالت عادي باز گردد .

اظهارات اوباما در حالي است كه نرخ بيكاري آمريكا به مرز 10 درصد رسيده و ميزان محبوبيت وي نيز به كمتر از 60 درصد رسيده است .

منبع: پول نیوز

► بهبود توزيع عادلانه درآمد در سال 87
" تات " هشتمین بانک خصوصی در ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر