ارتباط نوشیدن قهوه با طول عمر

يكشنبه ، 29 آذر 1394 ، 15:17

بانکی دات آی آر: براساس مطالعه‌ای که توسط گروهی از محققان موسسه‌ی ملی سرطان در مریلند آمریکا انجام شده، کسانی که به طور مرتب قهوه می‌نوشند، طول عمر بیشتری خواهند داشت.

به گزارش دیجی کالا، یکی از سوال‌هایی که پاسخ به آن، آدم‌ها را دو دسته تقسیم می‌کند این است که قهوه دوست دارید یا چای؟ تاکنون هم تحقیقات بی‌شماری درباره‌ی این دو نوشیدنی محبوب انجام شده که یکی را بر دیگری ترجیح داده‌اند. در یک مورد خاص، یکی از این تحقیقات که در ایالات متحده‌ی آمریکا انجام شد، ۱۰ سال به طول انجامید. در نتیجه‌ی این تحقیق گفته شده که احتمال مرگ کسانی که به طور مرتب قهوه می‌نوشند، به دلیل ناراحتی قلبی یا دیابت کمتر از کسانی است که اصلا قهوه مصرف نمی‌کنند.

هرچه شرکت‌کنندگان قهوه‌ی بیشتری مصرف می‌کردند، احتمال مرگ آنها کمتر می‌شد، این موضوع در مورد کسانی که قهوه‌ی بدون کافئین می‌نوشیدند هم صدق می‌کند. در بسیاری از تحقیقاتی که تاکنون انجام شده، پی برده‌اند که مصرف قهوه ارتباط مستقیمی با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی دارد.

محققان از داده‌های ۹۰۳۱۷ فرد بالغ بدون سابقه‌ی سرطان یا ناراحتی قلبی استفاده کردند. این افراد از سال ۱۹۹۸ میلادی تا سال ۲۰۰۹ مورد بررسی قرار گرفتند. آنها میزان مصرف قهوه و دیگر جزییات مربوط به رژیم غذایی‌شان را گزارش می‌دادند.

تقریبا ۸۷۰۰ نفر از این افراد تا سال ۲۰۰۹ فوت شدند. عوامل مختلفی هم مثل سیگار کشیدن در نظر گرفته شد. این محققان پی بردند کسانی که قهوه می‌نوشیدند در مقایسه با کسانی که این نوشیدنی را مصرف نمی‌کردند، احتمال مرگ کمتری در طول این مطالعه داشتند. کمترین میزان خطر مرگ را کسانی داشتند که هر روز بین چهار تا پنج فنجان قهوه می‌نوشیدند.

► آلودگی هوا مدارس پایتخت را تعطیل کرد
دکتر صالح آبادی : اعتبار حرفه حسابداری، مهمترین سرمایه حسابداران است ◄

مطالب مرتبط
بنر