در سایپا چه خبر است؟

يكشنبه ، 29 آذر 1394 ، 15:52

بانکی دات آی آر: شرکت خودروسازی سایپا در اقدامی به دریافت وام 300 میلیارد تومانی با بهره بالای 30 درصدی اقدام کرده تا از این طریق بتواند امور جاری شرکت را مدیریت کرده و در پساتحریم منفعل عمل کند.

به گزارش اقتصاد، در حالیکه شرکت ایران‌خودرو قرارداد خود را با چهار شریک تجاری‌اش به مرحله امضا رسانده، دیگر خودروساز ایرانی هنوز در بلاتکلیفی به سر برده و استراتژی خود را برای فعالیت در پساتحریم اعلام نکرده است.

سایپا که چند ماهی است با تغییر مدیریت روبرو شده عملا نتوانسته مشکلات مالی خود را حل کرده و برنامه‌های خود را برای ادامه همکاری با سایر شرکای تجاری‌اش اعلام کند. این شرکت در ماه‌های اخیر 300 میلیارد تومان وام با بهره حدود 30 درصدی دریافت کرده در حالی‌که ایران خودرو به عنوان رقیب آن توانسته 1200 میلیارد تومان از بدهی های خود را بپردازد و دست به دامان نظام بانکی کشور نشود.

سایپا فقط توانسته با توجه به قراردادال90 طی روزهای اخیر خودرو ساندرو را به عنوان نسل دوم ال90 روانه بازار کند و غیر از آن در ادامه همکاری با سایر شرکای تجاری خود نظیر نیسان، سیتروئن و حتی کیا بدون استراتژی خاصی به فعالیت خود ادامه دهد.

وضعیت ادامه همکاری این شرکت نیز بر سر تولید خودرو ال90 در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد به طوری‌که آمارها نشان می‌دهد سایپا در تولید ال90 عملکرد مناسبی نداشته است.

برخی کارشناسان بر این باورند که سایپا به دلیل دارا بودن مدیریتی با توانایی مالی قادر به تعریف پروژه‌هایی بلند مدت در خصوص تولید محصولات جدید و امضای قراردادهای برد- برد نیست.

سایپا در طول سال گذشته و 8 ماه امسال، سهم بازار از نظر تعدادی و ارزشی را به رقیب خود واگذار کرده و با توجه به سهم‌گیری 10 درصدی چینی‌ها از بازار خودرو ایران، سبد محصولات خود را کوچکتر کرده و درآمد کمتری را از این بازار کسب کرده است.

► حکم مدیر عامل جدید بانک سپه صادر شد
شغلی عجیب در ایام نزدیک یلدا ◄

مطالب مرتبط
بنر