ساخت دستگاهی برای حمل انرژی خورشیدی

دوشنبه ، 30 آذر 1394 ، 11:29

 

بانکی دات آی آر: انرژی خورشیدی به عنوان منبعی از انرژی پاک و تجدید پذیر، روز به روز اهمیت بیشتری می یابد. اما ذخیره سازی این انرژی دشوار است و در هر جایی نمی توان از آن بهره گرفت. مگر اینکه بتوان تولیدکننده کوچک و قابل حملی را با خود به همراه داشت.

برای تحقق این امر، دستگاهی بر اساس ایده حمل انرژی تجدید پذیر به نقاط مختلف طراحی شده است. نام آن کالیپاک(KaliPAK) است که می تواند با انرژی خورشیدی شارژ شود. به نظر مخترع اسرائیلی این دستگاه، می توان آن را هنگام خاموشی و یا وقوع فجایع طبیعی استفاده کرد. حتی اگر در اردویی در یک نقطه دور باشید، می توانید آن را به کار برید.

موسس شرکت تولید این دستگاه می گوید: "این دستگاه تنها یک گزینه دارد، یعنی یک دکمه بسیار ساده برای روشن کردن. می توانید از آن برای شارژ لوازم دوازده ولتی مانند دوربین، یخچال کوچک،، تبلت و تلفن همراه استفاده کنید. این دستگاه همچنین به سرعت شارژ می شود".

کالیپاک حامل انرژی خورشیدی، از طریق فرستنده بلوتوث که داخل آن تعبیه شده، می تواند به گوشی های هوشمند با سیستم عامل های آندروید و یا مک او.اس. وصل شود . توسعه دهندگان این طرح سرگرم ایجاد قابلیت شارژ این دستگاه از طریق منابع مختلف طبیعی اضافه بر خورشید اند. به گفته ی طراح دستگاه در سال آینده می توان کالیپاک را با انرژی بادی نیز شارژ کرد.

کالیپاک به زودی در فروشگاه های آمریکا و شرق اروپا به قیمت 250 تا 750 یورو به بازار خواهد آمد.

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► تهیه ی غـذا با چاپگر سه بعدی
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 30 آذر 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر