سقوط گلوله‌ی آتشین در جورجیای آمریکا

سه شنبه ، 1 دی 1394 ، 14:53

بانکی دات آی آر: دوربین‌های ناسا یک نور درخشان را در آسمان دنبال کرده و آن را به شهاب سنگی نسبت دادند که در اتمسفر می‌سوخت.

به گزارش دیجی کالا، روز پنج‌شنبه اهالی ایالت جورجیای آمریکا یک گلوله‌ی آتش دیدند که از آسمان به زمین می‌افتاد. بعضی از آنها با ناسا تماس گرفتند و این اتفاق عجیب و غریب را گزارش دادند. سازمان فضایی هم این گزارشات را بررسی کرد و آن گلوله‌ی آتشین را به یک شهاب نسبت دادند.

ناسا موفق شد از این رخداد ویدیویی ثبت کند. ناسا می‌گوید این شهاب تکه‌ی جداشده‌ای از یک سیارک بود و حداقل 68 کیلوگرم وزن داشت. قطر آن هم تقریبا 41 سانتی‌متر بود. ویدیوی پنج ثانیه‌ای ناسا این گلوله‌ی آتشین را در قسمت پایین صفحه نمایش نشان می‌دهد. درخشش آن قبل از اینکه از میدان دید دوربین بیرون برود، بیشتر می‌شود. این ویدیو با استفاده از دوربین‌های پروژه‌ی All-sky Fireball Network ثبت شده. هدف این دوربین‌ها این است که شهاب‌های درخشان‌تر از سیاره‌ی ناهید را مشاهده کنند.

این جرم با زاویه‌ای شیب‌دار با سرعتی تقریبا معادل 46670 کیلومتر بر ساعت سقوط می‌کرد. ناسا این گلوله‌ی آتشین را تا فاصله‌ی 27 کیلومتری از حومه‌های آتلانتا دنبال کرد. این سازمان فضایی می‌گوید ممکن است تکه‌هایی از این جرم به سطح زمین برسد.

دیدن ناگهانی سقوط یک گلوله‌ی آتشین از آسمان کاملا شانسی است و به صبر هم نیاز دارد. اگر شما در طول یک بارش شهابی به تماشای آسمان بنشینید، شانس خودتان را برای دیدن این پدیده افزایش خواهید داد.

► 8 توصیه‌ی موفقیت از زبان ریچارد برانسون
اپلیکیشن خرید، برای هنگامی که فروشگاه بسته است! ◄

مطالب مرتبط
بنر