8 توصیه‌ی موفقیت از زبان ریچارد برانسون

سه شنبه ، 1 دی 1394 ، 15:11

بانکی دات آی آر: ریچارد برانسون (Richard Branson) بنیان‌گذار Virgin Group برای خودش کسب و کار و قدرتی دست و پا کرده که اصلا کار ساده‌ای نبود. او تا کنون هشت شرکت در هشت حوزه‌ی صنعتی مختلف، با ارزش‌های میلیارد دلاری تاسیس کرده است.


به گزارش دیجی کالا، اما درس خواندن در دانشکده‌ی مدیریت برای کسی که به دو اختلال دیسلکسی و عدم تمرکز دچار هست، اصلا کار آسانی نبود. موفقیت برانسون در واقع ناشی از شیوه‌ی متفاوت تفکر و اعتقادات اوست.

به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران و کارفرمایان دنیای امروز، برانسون 8 توصیه برای کسب موفقیت ارایه می‌دهد که در هیچ دانشکده‌ی مدیریت کتابی ثبت نشده‌اند.

1. باید تجربه کسب کنید

وقتی کار جدیدی را آغاز می‌کنید، به هیچ وجه نمی‌توانید تصور کنید که چه چیزی ممکن است پیش بیاید. همیشه اولین بار انجام دادن هر کاری، خیلی سخت است، هیچ تضمینی هم وجود ندارد که موفق خواهید شد یا خیر. برانسون عادت کرده است که ریسک‌پذیر باشد و وارد حوزه‌هایی بشود که تا پیش از این کسی امتحان‌شان نکرده بود و همین توصیه را هم برای دیگران می‌کند.

2. خودتان را در موقعیت‌های بالاتر قرار بدهید

به همان اندازه که داشتن یک شخصیت قوی و مستقل اهمیت دارد، اعتماد کردن به دیگران هم مهم است.
اگر افراد را در موقعیتی بالاتر از چیزی که تا حالا بوده‌اند قرار بدهید، به ‌تدریج به وضعیت جدید خو می‌گیرند و طبق آن، کفایت خودشان را بالا می‌برند.‌ برانسون همیشه افق‌های دوری را برای خودش تصور می‌کرد و سعی می‌کرد طوری تلاش کند که به آن‌ها دست پیدا کند.

3. قوی باشید و اعتماد کنید

به همان اندازه که داشتن یک شخصیت قوی و مستقل اهمیت دارد، اعتماد کردن به دیگران هم مهم است. بعضی اوقات لازم است تا اعتماد کنید و کار را به دست دیگری بسپارید. مدیریت را در اختیار داشته باشید اما بگذارید دیگران هم ببینند که مورد اعتماد شما واقع شده‌اند و آن‌ها را قبول دارید.

4. اجازه ندهید شکست‌ها شما را ناامید کنند

وقتی در کاری شکست می‌خورید، به جای ناامید شدن، ایراد را پیدا کنید و سعی کنید تا نقطه ضعف را تقویت کنید.

5. با محافظه‌کاری به جایی نمی‌رسید

زیاد قانون وضع نکنید. به جای این‌که فقط از قوانین پیروی کنید که مبادا اتفاقی بیفتد، راه آزمون و خطا را در پیش بگیرید. باید نسبت به کاری که می‌کنید، احساس مسوولیت داشته باشید و آزاد باشید تا راه های متفاوت را امتحان کنید.

6. بهترین روش یادگیری، روش عملی است

برانسون عقیده دارد که اصلی‌ترین عامل پیشرفت یک شرکت، افرادی هستند که آن را می‌گردانند.
برانسون عقیده دارد که باید روی افراد سرمایه‌گذاری شود تا یاد بگیرند کارها را به بهترین شکل انجام بدهند. به علاوه، یک سرمایه‌گذاری خوب ده‌ها بار بازگشت و سود به همراه دارد، ضمن این‌که همیشه هم مورد اعتماد و تحسین افرادی که روی توانایی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قرار می‌گیرید.

7. تجارت باید خلاقیت، شادی و شراکت افراد را برانگیزد

برانسون عقیده دارد که کارمندان هرگز نباید احساس کنند که فقط برای جمع کردن سرمایه‌ی شرکت استخدام شده‌اند. افراد باید مشتاقانه برای کمک کردن به کار شرکت حاضر شوند.

8. تجارت یعنی جمع کردن افراد خوب

برانسون عقیده دارد که اصلی‌ترین عامل پیشرفت یک شرکت، افرادی هستند که آن را می‌گردانند. تجارت چیزی نیست جز دور هم جمع شدن یک گروه از آدم‌هایی که آن را پیش می‌برند. در واقع هر شرکت، همان عوامل و کارمندان‌اش هستند.

► یاهو می‌توانست با یک میلیون دلار صاحب گوگل شود
سقوط گلوله‌ی آتشین در جورجیای آمریکا ◄

مطالب مرتبط
بنر