راه‌اندازی مدارس مد در شهرک صنعتی پوشاک

پنجشنبه ، 3 دی 1394 ، 11:50

بانکی دات آی آر: مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان کلنگ‌زنی نخستین شهرک صنعتی پوشاک از راه‌اندازی مدارس مد در این شهرک صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، گلناز نصراللهی امروز - چهارشنبه - در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی شهرک صنعتی پوشاک در تهران با بیان این‌که سند راهبردی توسعه پوشاک براساس اقدامات کارگروه پوشاک حاضر در وزارتخانه تهیه شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین محور این صنعت تولید کالاهای با ارزش افزوده بالاست که براین اساس قرار است از برندینگ در صنعت پوشاک حمایت شود که این امر از تولید داخل حمایت می‌کند.

وی با بیان این‌که ایجاد شهرک صنعتی تخصصی پوشاک یکی‌دیگر از اقدامات این کارگروه بوده است، ادامه داد: هدف ما این است که علاوه بر انتقال واحد‌های تولیدی پوشاک به داخل این شهرک مدارس مد، مراکز تحقیق و توسعه مشترک و خدمات مهندسی در این شهرک ایجاد شود.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در حال حاضر در صنعت پوشاک بیشتر سود را بخش تجاری می‌برد، گفت: امیدواریم بتوانیم با ایجاد این شهرک و حمایت از تولید قسمتی از این سهم سود را به تولید‌کنندگان برگردانیم.

نصراللهی با اشاره به بازار 14 تا 15 میلیارد دلاری صنعت پوشاک اضافه کرد: این بازار به آسانی قابل توسعه به 20 میلیارد دلار است و ایجاد شهرک صنعتی پوشاک نیز برای افزایش سهم تولید داخل از بازار مصرف است.

وی بیان کرد: پیشنهاد ما این است که در ساخت‌وساز این شهرک بتوانیم از مشاوره کشورهای موفق در این صنعت از جمله ترکیه استفاده کنیم.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 5 دی 94
ایجاد مشکل در کاریابی‌ها با عملکرد جزیره‌ای ارگان‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر