تقویت محدود بورس

شنبه ، 5 دی 1394 ، 15:33

بانکی دات آی آر: بورس تهران در معاملات اولین روز هفته ابتدا روند نزولی به خودگرفت و با افت مواجه شد، اما در پایان معاملات روند خود را تغییر داده و اندکی تقویت شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، معاملات اولین روز هفته بورس تهران در حالی آغاز شد که ابتدا شاخص بورس به رسم روزهای گذشته روند نزولی خود را آغاز کرد و تا سطح 61 هزار و 357 واحد افت کرد، اما در دقایق پایانی معاملات بورس تهران روند دیگری در پیش گرفت و با حمایت بازارگردا‌ ها و فعالیت نوسان گیران در تالار حافظ با افزایش 16 واحدی مواجه شد.

در بازار امروز شرکتهایی همچون فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه بندرعباس و مپنا موجب افت ابتدایی بورس شدند، اما در نهایت شرکتهایی مانند کشتیرانی، ملی مس، فولاد خوزستان و مخابرات به کمک بورس آمدند و این متغیر مهم را به سمت صعودی شدن و رسیدن به کانال 61 هزار و 436 واحد هدایت کردند.

رشد محدود بورس امروز در حالی رخ داد که شرکتهای کوچک و تک سهم مورد توجه اهالی تالار شیشه ای قرار گرفتند به طوری که کنتورسازی، لوله و ماشین سازی ایران و صنایع شیمیایی سینا از شرکتهای دارای تقاضای خرید بودند این در حالی است که شرکتهایی مانند گروه دارویی سبحان، تهران شیمی و سیمان اصفهان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار اندک مثبت امروز حجم و ارزش معاملات هم با رشد مواجه شد به طوری که در مجموع 543 میلیون سهم به ارزش 110 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه در سطح 265 هزار میلیاردتومان متوقف شد.

► انحصار نامتعارف بیمه‌های غیرزندگی در ایران
علت وجود شیار در لبه های سکه ها ◄

مطالب مرتبط
بنر