بیشترین تعداد دانلود غیرقانونی در سال 2015

دوشنبه ، 7 دی 1394 ، 15:29

بانکی دات آی آر: به گزارش وب‌سایت TorrentFreak، سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) در سال 2015 بیش از هر سریال دیگری از طریق تورنت دانلود غیرقانونی شده.

به گزارش دیجی کالا، آخرین قسمت فصل پنج این سریال تقریبا 14.4 میلیون بار از طریق نرم‌افزار BitTorrent دانلود شده است. این سریال، نزدیک‌ترین رقیب‌اش یعنی «مردگان متحرک» (The Walking Dead)، را شکست داد. مردگان متحرک 6.9 میلیون بار به این طریق دانلود شده است.

در گزارش TorrentFreak آمده که بیش از نصف دانلودها در اولین هفته پس از آغاز پخش بازی تاج و تخت انجام شد و تعداد کل دانلودها هم از تعداد بینندگان آن در آمریکا بیشتر بود. دو سریال مردگان متحرک و The Big Bang Theory از نظر تعداد دانلود به ترتیب با 6.9 و 4.4 میلیون دانلود دوم و سوم هستند.

افرادی که از طریق تورنت دانلود می‌کنند، اخیرا علاقه‌ی زیادی به ویدیوهای با کیفیت نشان می‌دهند. هرچند که نسخه‌های کم‌کیفیت و 480p سریال‌ها همچنین بیشترین محبوبیت را در میان دانلودکننده‌ها دارد. پس از آن هم 720p و 1080p به ترتیب محبوب‌تر هستند. البته صدرنشینی بازی تاج و تخت

تعجب زیادی هم ندارد. در اوایل سال میلادی جاری رکورد دانلود غیرقانونی از طریق تورنت شکسته شد.

به طور کلی، همیشه سریال‌های شبکه‌ی خصوصی HBO در میان دانلودکنندگان تورنت مخاطبان بیشتری دارند. به عنوان مثال، سریال Mr. Robot تعداد 1.75 میلیون بیننده جذب کرد، در حالی که یکی از قسمت‌های آن بیش از 3.5 میلیون بار دانلود شد. البته باید این نکته را هم در نظر بگیریم که روش‌های دیگری هم برای تماشای قانونی سریال‌ها وجود دارد. مثلا HBO این سریال را از طریق سرویس استریم‌اش هم پخش می‌کند و مشترکان این سرویس می‌‌توانند آن را تماشا کنند. اما این تعداد در آماری که TorrentFreaks از تعداد بینندگان قانونی این سریال (8.11 میلیون نفر) داده، در نظر گرفته نشده است.

► راه های یافتن بهترین اپلیکیشن موبایل
بیشترین سرمایه های مالی نزد کدام مردم است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر