وضعیت تولید خودرو در 9 ماهه اول سال؟

پنجشنبه ، 10 دی 1394 ، 10:49

بانکی دات آی آر: دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو از کاهش ۱۷درصدی تولید خودرو در ۹ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا نجفی‌منش  با اشاره به وضعیت تولید قطعات خودرو پس از مذاکرات ایران در وین و تاثیر تسهیلات ۲۵میلیون تومانی خودرو بر صنعت قطعه‌سازی اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال تولید خودرو به ۶۲۸هزار دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۷درصدی همراه بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، به گفته وی، هیچ فرقی ندارد که این قطعات به کدام کشور‌ها صادر می‌شود، چرا که قطعه‌سازان مطابق سفارش و مشخصات سفارش داده شده می‌سازند، از این رو مهم نیست که حتما قطعات به چین، آلمان و یا فرانسه صارد می‌شود. به طور مثال هر قطعه‌ای با توجه به نیاز و مشخصات خریدار صادر می‌شود همچنین واردات قطعات هم بر اساس نیاز صورت می‌گیرد.

نجفی‌منش با بیان اینکه در ماه‌های اخیر افزایش تولید قطعات صورت گرفته است، اظهار کرد: در ماه گذشته افزایش اندکی صورت گرفته است، اما از تیرماه امسال کاهش تولید ایجاد شده‌است که این امیدواری وجود دارد که با راه‌افتادن صنعت، صنعت قطعه‌سازی نیز با افزایش تولید همراه شود.

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو با اشاره به طرح تسهیلات ۲۵میلیون تومانی خرید خودرو و تاثیر آن بر فعالسازی صنعت قطعه‌سازی و تولید بیش از پیش خودرو برای بازارشب عید، گفت: قطعا تاثیرگذار است. چرا که بیش از ۳۰درصد از قدرت خرید مردم کاهش یافته است و نمی‌توانند خرید نقدی داشته باشند، از این رو در صورت وجود کمک نقدی، قدرت خرید افزایش می‌یابد و از این موقعیت برای خرید خودرو بهره می‌برند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو افزود: در حال حاضر به دلیل مسایل مالی کشور و تحریم‌ها صادرات قطعات با مشکلاتی همراه بوده است، اما با فعالسازی این صنعت می‌توان به کشورهایی همچون فرانسه، آلمان و کشورهایی که خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند، صادرات صورت گیرد.

نجفی‌منش درباره وضعیت پرداخت بدهی به قطعه‌سازان ادامه روند قبلی را عنوان کرد و گفت: هنوز هیچ تغییری در پرداخت بدهی‌ها صورت نگرفته است. ازاین رو امیدواریم که با مذارکرات صورت گرفته باوزارت صنعت، معدن و تجارت فاصله پرداختی‌ها کمتر شود.

► خطر انفجار «مین» یارانه ها!
آیا گوشی G5 ال‌ جی دو صفحه نمایش خواهد داشت؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر