رشد زیرپوستی بورس

شنبه ، 12 دی 1394 ، 16:01

بانکی دات آی آر: بورس تهران که در معاملات روز چهارشنبه روند صعودی خود را بعد از مدتها رکود شدت داد و با افزایش قیمت و تقاضا مواجه شد، در ابتدای هفته جاری اندکی از هیجان خود کاست و مجددا روند محتاطانه ای در پیش گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته بر خلاف روز چهارشنبه با افزایش تقاضای شدید برای خرید سهم و همچنین رشد قیمت سهام شرکتها مواجه نشد و با کاهش روند صعودی خود، روند محتاطانه ای در پیش گرفت و به رشد 9 واحدی شاخص رضایت داد.

فعالیت نوسان گیران در بازار سرمایه برای شناسایی سودهای کوتاه مدت و همچنین نزدیک شدن به زمان لغو تحریم ها از یک سو زمینه رشد نسبی شاخص را فراهم کرده و از سوی دیگر نگرانی از تداوم کاهش قیمت های جهانی در کنار برخی ابهامات سیاسی در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران مانع از رشد بیشتر شاخص بورس و قیمت ها شده است.

با این حال اگرچه در معاملات امروز گروه‌های مطرح بورسی با افزایش تقاضای چندانی مواجه نشدند و از شدت روند صعودی بورس کاسته شد، اما با رشد نسبی قیمت برخی سهم‌ها و همچنین شاخص بورس به نظر می رسد بازار سرمایه از روند منفی ماه های گذشته خود اندکی فاصله گرفته و با رشد زیرپوستی خود در حال حرکت کردن به مدار مثبت است.

در بازار امروز شرکتهایی مانند صنایع شیمیایی ایران، مپنا، مخابرات،بانک پاسارگاد و ایران ترانسفو شرکتهایی بودند که باعث رشد 9 واحدی شاخص بورس شدند و در مقابل شرکتهایی مانند تاپیکو، غدیر، فولاد مبارکه، بانک صادرات و نفت و گاز پارسیان از رشد بیشتر شاخص بورس ممانعت کردند.

در بازار امروز شرکتهایی مانند لوله و ماشین سازی ایران، کارخانجات قند قزوین و پارس الکتریک از شرکتهای با تقاضای خرید بودند و تهران شیمی، سیمان اصفهان و سیمان فارس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز با وجود رشد اندک شاخص بورس، ارزش و حجم معاملات افزایش پیدا کرد به طوری که بیش از 2 هزار و 843 میلیون سهم به ارزش 108 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 265 هزار میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز همچنین معامله بلوک 17 درصدی پالایشگاه بندرعباس قطعی شد و شرکت نفت و گاز پارسیان به عنوان خریدار بلوک 17 درصدی این شرکت که بیش از 2 میلیارد از سهم این شرکت را به قیمت پایه هر سهم 4294 ریال خریده بود با پرداخت 20 درصد وجه نقد معامله نسبت به قطعی کردن آن اقدام کرد.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 13 دی 94
سهم مسکن از وام بانکی به حداقل رسید ◄

مطالب مرتبط
بنر