لباسهای دلخواهتان را در منزل چاپ کنید !

يكشنبه ، 13 دی 1394 ، 11:41

بانکی دات آی آر: یک طراح جوان اسپانیایی در روزهای پایان سال میلادی نمایشگاه لباسی برپا کرد تا محصولات منحصربفرد خود را به نمایش بگذارد. همه لباس های نمایشگاه وی با چاپگر سه بعدی ساخته شده اند. تمام کلکسیون الخاندرو باتیستا با یک چاپگر سه بعدی خانگی ساخته است. او می گوید این فصلی تازه برای تولید پوشاک است و فناوری به او امکان می دهد تا شیوه ها و طرح های مختلف را تجربه کند.

وی می افزاید: "با این دستگاه هر چیزی را می توانم چاپ کنم. فقط یک مشکل هست. صفحه آن کوچک است و همه چیز را در اندازه برگ 4A چاپ می کند؛ سپس من تکه ها را بهم وصل می کنم و نیازی به دوخت و دوز نیست. اگر خیاطی بلد نیستید، مشکلی نیست لباسها را در خانه بهم می چسبانیم".
با این فناوری که هنوز در ابتدای راه و گران است هر کسی می تواند در خانه لباس تولید کند. چند ماه طراحی و استفاده از مواد اولیه ی قابل انعطافی به نام فیلا فلکس (Filaflex) ساختن این لباس های با دوام و قابل شستشو را ممکن می کند. ساختن یک قطعه به اندازه ی A4 حدود 20 ساعت و یک لباس حدود 300 ساعت طول می کشد. او همچنین می تواند فایل های طراحی شده آماده را، برای مشتریان در خانه بفرستد.

این روش انقلابی در تولید لباس است، چاپگر خانگی به همه ما امکان می دهد تا نوع هر لباس و پوشاکی که بخواهیم داشته باشیم و این فقط ستاره ها نیستند که چنین امکانی برخوردارند. لباسها قابل انعطاف و شستشو هستند و از لحاظ دوام نیز همانند انواع معمولی پوشاک میباشند.

قیمت چاپگر دو هزار دلار است اما او معتقد است با توسعه فناوری، بهای آن نیز کاهش می یابد.

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► پلاستیکهای بسته بندی تجزیه پذیر، راهی برای حفظ محیط زیست
نمایشگاه هوانوردی روباتیک؛ اسکای تک 2015 ◄

مطالب مرتبط
بنر