آسمان بورس آبی شد

يكشنبه ، 13 دی 1394 ، 15:44

بانکی دات آی آر: بورس تهران که مدتها بود با وارونگی دما و فضای غبار آلود مواجه شده بود، در روزهای اخیر و با افزایش تقاضا و رشد نسبی قیمت‌ها ، اندکی از فضای غبار آلود خود فاصله گرفت و آسمان این بازار نیز همانند آسمان تهران، دوباره آبی شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،بورس تهران بعد از رشد 9 واحدی خود در روز گذشته، امروز نیز به مسیر صعودی توام با احتیاط خود ادامه داد و به رشد 10 واحدی شاخص رضایت داد.

بنابراین روند صعودی توام با احتیاط بورس تهران که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است، در حالی امروز ادامه پیدا کرد که همچنان سهم های کوچک بازار برای شناسایی سودهای کوتاه مدت مورد توجه نوسان گیران است؛در این میان سهامداران بلندمدت در انتظار ارائه گزارش های 9 ماهه و همچنین عملی شدن اجرای برجام و لغو تحریم ها هستند تا بتوانند برای فعالیت در این بازار تصمیم درست تری اتخاذ کنند.

به این ترتیب با وجود ادامه روند صعودی بورس تهران در روزهای اخیر و ادامه نگرانی ها از کاهش قیمت نفت، نمی توان با اطمینان گفت که روند مثبت بازار سرمایه آغاز شده است، اما با این حال با آغاز تحرکات مثبت در بورس تهران به نظر می رسد که بازار سرمایه در حال فاصله گرفتن از دوران رخوت و نزولی بوده و خود را برای آغاز روند صعودی و تداوم آن آماده می کند.

بر این اساس در بازار اندک مثبت امروز شرکتهای ارتباطات سیار، فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد و توسعه صنایع بهشهر شاخص بورس را مثبت کردند و آن را به سمت 61 هزار و 710 واحد هدایت کردند اما در مقابل سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی مبین، بانک ملت و بانک تجارت از شرکتهای تاثیر گذار در روند منفی شاخص بودند.

در معاملات تالار شیشه ای امروز لوله و ماشین سازی ایران، ایران ترانسفو و قند قزوین از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و تهران شیمی، سیمان اصفهان و سیمان فارس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.همچنین امروز با رشد اندک بورس، ارزش و حجم معاملات هم اندکی رشد کرد و در مجموع 615 میلیون سهم به ارزش 113 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 266 هزار میلیارد تومان رسید.

► لایک؛ تنها چیزی که در شبکه‌های اجتماعی ایران شاهدیم
آینده خاکستری طلای سیاه! ◄

مطالب مرتبط
بنر