همکاری چین و آمریکا برای مقابله با بحران جهانی

چهارشنبه ، 7 مرداد 1388 ، 15:02

 

رييس بانك مركزي چين تاكيد كرد ، اجراي بسته محرك اقتصادي در اين كشور تنها زماني متوقف خواهد شد كه رشد و رونق به اقتصاد آمريكا نيز بازگردد .

به گزارش  رويترز ، ژو ژيائو چوان تصريح كرد ، منافع اقتصادي و تجاري چين و آمريكا به هم پيوند خورده است و اجراي بسته هاي محرك اقتصادي چين تا زماني كه اقتصاد آمريكا نيز با رشد و رونق روبرو شود ، ادامه خواهد يافت .


وي در ادامه ضمن تاكيد بر همكاري دو كشور براي مقابله با بحران اقتصادي و مالي ، گفت ، آمريكا و چين بايد سياستهاي هماهنگي را براي پايان دادن به بحران اقتصادي و مالي جهان اتخاذ كنند . اگر اقتصاد آمريكا بار ديگر با رشد و رونق روبرو شود و بحران اقتصادي و مالي پايان يابد ، چين نيز اجراي بسته محرك اقتصادي را متوقف خواهد كرد .


كشورهاي مختلف جهان از جمله آمريكا بايد نظارت بيشتري بر سيستم مالي و عملكرد موسسات مالي و بانكها داشته باشند . چين به دقت تحولات اقتصادي آمريكا را دنبال مي كند .


شايان ذكر است مذاكرات راهبردي آمريكا و چين از روز دوشنبه در شهر واشنگتن آغاز شده است . موضوع هسته اي كره شمالي ، تحولات ايران و كاهش گازهاي گلخانه اي از مهمترين موضوعات مورد بحث در اين نشست بوده است .

منبع: خبرگزاری فارس

► تمدید آیین‌نامه اجرایی اعطای تسهیلات بانکی
بانکهاي جديدالتاسيس حق هيچگونه فعاليتي ندارند ◄

مطالب مرتبط
بنر