روباتها آماده ی انجام کارهای روزانه ی ما

چهارشنبه ، 23 دی 1394 ، 14:32

بانکی دات آی آر: در نمایشگاه سی ای اس (CES) لاس وگاس که محل عرضه کالاهای الکترونیک برای مصرف کننده است هیچ مرزی برای تخیل و پردازش ایده ها وجود ندارد. شرکت اینتل (Intel) ، غول صنعت سخت افزارهای رایانه ای با همکاری سازنده های دیگر با محصولات مختلفی در زمینه روبات، مجهز به سامانه تشخیص صدای کاربر، و همچنین بهداشت و سلامتی به نمایشگاه آمده است.

روبات ری لی (Relay) محصول شرکت آمریکایی ساویوک (Savioke)، پیک یا مامور تحویل ماشینی در مکانهایی مانند هتل، توجه بازید کننده ها را جلب کرد. تفوریا(Teforia) هم از محصولات پرطرفدار نمایشگاه، روباتی برای دم کردن چای به دلخواه شما است. یکی از مسئولان این شرکت می گوید: "با این دستگاه می توانید چای را به هر شیوه ای که دلخواه شما است دم کنید. تنها با فشار دادن یک دکمه می توانید طعم، رنگ، شیرین و یا بی شیرین را تنظیم کرده و چای بدون کافئین و با آنتی اکسیدان تهیه کنید".

سامسونگ معتقد است یک صفحه نمایش بزرگ در آشپزخانه خرید، پخت و پز و کارهای ما را دگرگون می کند. با یک یخچال متصل به اینترنت و مجهز به دوربین که با تلفن همراه ارتباط دارد، موقع خرید می توانید کم و کسری یخچال و نیازهای خانه را بررسی کنید
شرکت  اورانیوم (Uranium) با استفاده از فناوری مادون قرمز سه بعدی، به کاربران بازی های کامپیوتری امکان می دهد خود را به صورت آواتار در بازی قرار دهند و هیجان بازی را بالاتر ببرند.

جلیقه بادی برای محافظت در سقوط آزاد، یکی از محصولات عملی نمایشگاه بود که برای پرباد شدن در فاصله زمانی یک صدم ثانیه طراحی شده است. یکی از مسئولان شرکت سازنده گفت این جلیقه ضربه در نواحی حساس مانند گردن، استخوان ترقوه، ستون فقرات و همچنین لگن را جذب کرده و موقع غلت خوردن فرد روی زمین، جنس آن سخت تر می شود.

این جلیقه که برای اسکی بازان هم قابل استفاده است بصورت خودکار با کنترل حرکات اسکی باز و پیش بینی خطر افتادن، به موقع پرباد می شود. این محصول در سال 2015 در رقابت های اسکی استفاده شد و با بهای نزدیک به 1200 یورو در دسترس است.

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► فناوری 4K نهایت کیفیت در تماشا
کدام مدارک دکترئ بالاترین حقوق دریافتی را دارند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر