هـِد ست های واقعیت مجازی، فناوری رایج سال 2016

پنجشنبه ، 24 دی 1394 ، 09:39

بانکی دات آی آر: در نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی الکترونیک امسال در لاس وگاس، بیش از چهل غرفه به فناوری به واقعیت مجازی اختصاص دارد. این رقم نسبت به سال گذشته 75 درصد بیشتر است.

مسئولان نمایشگاه می گویند که فروش هد ست های واقعیت مجازی  به 1.2 میلیون واحد رسیده و پیش بینی می کنند که در آمد حاصل از این فروش به 540 میلیون دلار برسد.

این در حالی است که مشتاقان گوشیهای HoloLens شرکت میکروسافت منتظر عرضه ی این محصول در ماه سپتامبر هستند. یکی از کارشناسان حاضر می گوید: "چند تولید کننده، زمان ارائه محصولات جدید “واقعیت مجازی” در سال ۲۰۱۶ را اعلام کرده اند. رقابت هیجان انگیزی وجود دارد. واقعیت مجازی شما را به دنیای دیگری می برد. هد ست را که می گذارید از دنیای اطرافتان جدا می شوید. می تواند شما را به کنار دریا، در کوه یا باغ ببرد.، به آینده دور پرتاب می شوید. واقعیت مجازی تجربه دیگری است".

با اینکه واقعیت مجازی بیشتر برای شبیه سازی در بازی استفاده می شود ولی دست اندرکاران، به فکر استفاده های دیگری از این فناوری نیز هستند.

شرکتی در لندن که در حوزه واقعیت مجازی فعالیت می کند، بر پایه کار با قهرمانان ورزش، سازندگان خودرو، گروههای موسیقی و حتی آژانس های مسافرتی، افق تازه ای برای کاربردهای واقعیت مجازی گشوده است. مدیر بازاریابی این شرکت می گوید: "با دوربین های فیلمبرداری 360 درجه ای کار می کنیم که بنا بر استفاده های مختلف شکلشان می تواند تغییر کند. مثلاً توپی باشند. این دوربین ها در آن واحد فیلم ویدئو می گیرند. این ها را با هم هماهنگ می کنیم و با درهم آمیختن آنها دنیای مجازی را می سازیم که شما از طریق هد ست های واقعیت مجازی وارد آن می شوید".

نمایشگاه کالاهای الکترونیکی تا نهم ژانویه در لاس وگاس آمریکا برپاست و بیش از3600 غرفه آخرین محصولات و خدمات تکنولوژیک حود را عرضه می کنند.

برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► اولین چاپگر زیستی و تولید رگ های بدن
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 24 دی 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر