تازه ترین فناوریها ی تلویزیون

شنبه ، 26 دی 1394 ، 10:00

بانکی دات آی آر: سازندگان تلویزیون امسال هم با شکستن مرزهای فناوری، محصولات تازه خود را در نمایشگاه کالاهای الکترونیکی لاس وگاس() عرضه کردند. در حالی که در حال حاضر نسل تلویزیون هایی با وضوح ماورا، و یا باریکتر و بزرگتر معمولی شده است، این شرکت ها دنبال اپلیکیشن های اینترنتی در محصولات شان هستند

مدیر غرفه ی شرکت سامسونگ در نمایشگاه می گوید: "پیشرفت جالب تلویزیون های سال 2016 را "بسته تلویزیون هوشمند" نام گذاشته ایم. یعنی تلویزیون متصل به اینترنت که می تواند بخشی از محیط فناوری اینترنتی خانگی و همه ابزارهای آن باشد. تلویزیون  (SUHD)  که امسال عرضه کرده ایم، دارای هاب (hub) یا همان مرکز کنترل محیط اینترنتی است. همه تلویزیون های هوشمند امسال شرکت ما می توانند در بسته هوشمند سامسونگ خانگی قرار بگیرند".
اما از میان تازه های عرضه شده توسط شرکت های مهم، تلویزیونی با صفحه نمایش 120 اینچی شرکت  (LeTV) از کشور چین است. ضخامت مدل کوچکتر تلویزیون این شرکت، فقط 3.9 میلیمتر است. سخنگوی شرکت LeTV می گوید: "تلویزیون فوق باریک (Max 65 Blade) را برای اولین بار در این نمایشگاه معرفی کردیم. سامانه صوتی آن مدولار(modular) است که مرکز یا مغز تلویزیون در آن قرار داده شده است. در نتیجه تلویزیونی برای همیشه و آینده است. می توانید پورت، پردازشگر، رم و قطعات دیگر را به سادگی و تنها با تعویض سامانه صدا و نصب آن به تلویزیون ارتقا بدهید. این سامانه همچنین باعث می شود تلویزیون بسیار باریک باشد. اندازه ی 3.9 میلی متری، باریکترین ضخامت نمایشگر است که در حال حاضر وجود دارد".

در غرفه ی ال جی، مدیر تولید آن درباره کیفیت تصویر در تلویزیون های HDR  یا تلویزیون (High Dynamic Range) می گوید: "با افزودن این خصوصیت، واقعی ترین تصویر را می گیرید. حس می کنید درون آن تصویر هستید. نگاه کردن به صفحه تلویزیون مثل نگاه کردن از پنجره به بیرون است که طبیعت را به خانه شما می آورد".
با بالاتر رفتن وضوح تصویر و فناوری(4k)  محتوا هم بیشتر می شود. مدیر عامل شرکت نت فلیکس، شبکه پخش آنلاین ویدیو در نمایشگاه، اعلام کرد خدمات نت فلیکس در 130  کشور توسعه یافته است.

او افزود: "از توسعه شبکه به میلیونها کاربر تازه خوشحالیم. هدف ما ادامه تلویزیون هوشمند است. در18  ماه گذشته فروش تلویزیون هوشمند در کشورهای مختلف دنیا بسیار بالا رفته است. در نتیجه اپلیکیشن نت فلیکس بزودی، امروز و یا فردا و یا در هفته های آینده در سطح دنیا قابل دسترس خواهد بود".
اما در میان تولید کننده های اصلی، پاناسونیک چه حرفی برای گفتن دارد؟

مدیر پاناسونیک می گوید: "هدف ما فقط افزودن یک کارایی دیگر به تلویزیون نیست. بلکه دادن تجربه تازه به مصرف کننده است. امسال هدف ما شفاف کردن انتخاب برای مصرف کننده بود. چرا باید تلویزیون 4K بگیریم در حالیکه هنوز متقاضیان تلویزیون پلاسما در بازار وجود دارد. عده ای از ما می خواهند تلویزیون پلاسما را به بازار برگردانیم".

مدل های تلویزیون های 2016 در حدی مجهز هستند که به گفته تحلیل گران استفاده از این فناوری ها برای مصرف کننده انبوه غیر ممکن است. یک کارشناس ارشد در این رابطه می گوید: "شتاب در ساخت و رقابت در عرضه مدل های تازه بسیار فشرده است و همه سعی می کنند تازه ترین فناوری ها را بسازند. اما مشکل این است که بسیاری از آنها از حد استاندارد بالاتر است. مصرف کننده برای متقاعد شدن به خرید دنبال استاندارد معمول است و فرونشده هم به آن نیاز دارد".

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 26 دی 94
پیشتازان بازار بزرگ تبلیغات موبایلی ◄

مطالب مرتبط
بنر