چمدانی که نیمی از سختی های سفر را برطرف می کند

چهارشنبه ، 7 بهمن 1394 ، 13:29

 

بانکی دات آی آر: شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که به خاطر سختی جابجایی چمدان قید بسیاری از وسایلشان را می زنند تا به اصطلاح سبک سفر کنند. یا شاید علاقه دارید هر کجا سفر می کنید با تجهیزات کامل بروید. در این حالت در فرودگاه، ایستگاه راه آهن یا ترمینال اتوبوس مدام چشمتان به چمدانتان است که کسی آن را ندزدد یا خودتان آن را گم نکنید. به منظور برطرف کردن این سختی ها، شرکت اسرائیلی NUA به تازگی چمدانی ساخته است که گوش به فرمان صاحبش است.

این چمدان هوشمند از طریق بلوتوث به اسمارت فون شما وصل می شود و هر کجا که شما بگویید به دنبالتان می آید. در این چمدان یک دوربینی کار گذاشته شده که چمدان از طریق این دوربین شما را ببیند و در محیط های شلوغ مثل فرودگاه شما را گم نکند. البته آلارمی هم دارد که اگر کسی غیر از شما بخواهد به آن دست بزند یا حتی آن را بدزدد به صدا در می آید. از مزایای دیگر این چمدان وجود باطری اضافه ای در آن است که می توانید با آن باطری همه وسایل برقی تان را شارژ کنید.

 

چمدانی که حتی وقتی با تلفن همراهتان مشغول صحبت کردن هستید هم به دنبالتان می آید محصول علم شبکه و رباتیک است. برای راه انداختن آن کافی است برنامه مخصوص آن را دانلود کنید و کلید "به دنبالم بیا" را بزنید، چمدان کاربرِ خودش را شناسایی می کند و دنبالش راه می افتد.

 

این شرکت اسراییلی اعلام کرده است که هنوز در حال آزمایش کردن سرعت و شخصی سازی این چمدان است و در تلاش اند که تا سال آینده خط تولید آن را راه اندازی کنند.

مطمئنا بر سر راه چنین ابتکارهایی موانع زیادی وجود دارد و باید از بسیاری جهات بررسی شوند تا به مرحله تولید برسند. مثلا در اینجا سوالی که برای همه به وجود می آید عبور از پله ها است. اگر این چمدان بتواند از پله ها هم عبور کند شاید به عنوان یکی از مهمترین اختراعات بشر در دهه های گذشته عنوان شود. البته اینطور که به نظر می رسد همین اندازه هوشمند بودن پاسخگوی نیازهای خیلی از افراد است.

 

بانکی: سمیرا همتی

► طرح معافیت بیمه کارفرمایان راه درستی برای اشتغال‌زایی است؟
من مدرک دکتری «اوقات فراغت» دارم! ◄

مطالب مرتبط
بنر