ده میلیاردری که ورشکست شدند

سه شنبه ، 20 بهمن 1394 ، 13:51

 

بانکی دات آی آر: پولدار بودن آسان نیست! برای پولدار شدن باید روش‌های خلاقانه‌ای داشته باشید. دنیای ما لذت‌های فراوانی دارد که بسیاری از آنها با پول به دست می‌آیند. می‌توانید بدون نگرانی از هزینه‌ها مهمانی‌های لوکس بگیرید، خانه و خودروی لوکس بخرید. این پول خودتان است و هرطور بخواهید آن‌را خرج می‌کنید اما همیشه به یاد داشته باشید که هرچقدر هم پولدار باشید باید حواستان به دارایی‌تان باشد چون به هرحال این منابع محدودیت‌هایی هم دارند.

 

 

 

10.کیم داتکام

او در اوج موفقیت سرمایه‌اش 200 میلیون دلار بود اما در یک چشم برهم زدن به فقر و فلاکت دچار شد. روزگاری او صاحب گران‌ترین خانه نیوزلند بود. در حال حاضر تمام دارایی‌اش توسط دادگاه توقیف شده و حتی شما اکنون از او ثروتمندتر هستید!

 

9.اسکات آیر

یکی از بهترین بازیکنان راگبی دنیا که متاسفانه بخت در حوزه مالی به اندازه ورزش با او یار نبود. همیشه ورزشکاران حرفه‌ای در معرض خطر از دست‌دادن سرمایه‌شان هستند، معمولا به دلیل سرمایه‌گذاری بد از سوی دوستان و خانواده و کلاهبرداری. اسکات در طول دوران ورزشی حرفه ای‌اش 17 میلیون دلار سرمایه به دست آورد  اما پس از اینکه به پیشنهاد دوستش در طرحی نامناسب سرمایه‌گذاری کرد در نهایت فقط 13 دلار در حساب بانکی‌اش برایش باقی ماند.

 

 

 

8.جانی یونیتاس

یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان راگبی که با سرمایه‌گذاری در طرح‌های ناموفق ورشکست شد اما شانس با او یار بود چون توانست با قراردادهایی در زمینه تبلیغات، مصاحبه و مشاوره‌های تلویزیونی از فقرمطلق نجات یابد.

 

 

7.بروگلفور گادمانسون

میلیاردر ایسلندی قبل از ورشکستگی ثروتی بالغ بر 1.1 میلیارد دلار داشت. کسب ثروت او مشکوک به اختلاس و کلاهبرداری بود و همین امر زمینه ورشکستگی او را فراهم کرد. گادمانسون در حدود 450 حساب بانکی داشت، در حالیکه اکثر افرادی که به اختلاس متهم می شوند حدود 10 تا 20 حساب بانکی دارند. گادمانسون این شانس را داشت تا پس از مهاجرت به روسیه دوباره به کسب ثروت بپردازد اما ایسلند خواهان تمام دارایی شد که او از طریق اختلاس کسب کرده بود و به همین دلیل ورشکست شد.

 

 

6.ویلی نلسون

نامی شناخته شده در صنعت موسیقی محلی که جوایز و افتخارات متعددی در این زمینه کسب کرده است ولی با این وجود در حال حاضر ورشکسته‌ای بیش نیست. نلسون به دلیل اعتماد نا‌ به‌جا به افراد ناشایست برای مدیریت سرمایهاش در دهه نود میلادی، به شدت مقروض شد. به علاوه مجبور شد برای پرداخت بدهیاش، دو البوم تهیه کرده و سود صد در صدی آنها را بابت بدهی هزینه کند.

 

 

5.جورج فورمن

این بوکسور افسانه‌ای اگرچه همیشه از نام‌آوران عرصه بوکس بوده و مدال‌های مختلفی را در مسابقات جهانی کسب کرده اما قبل از 45 سالگی تمام ثروتش را به باد داد.

 

 

4.شون کویین

او که سابقا ثروتمندترین مرد ایرلند بود و دارایی بیش از 6.5 میلیارد دلار داشت در عرض یک شب 4 میلیارد دلار بدهکار شد. او درست کمی قبل از بحران مالی سال 2008 حدود 25% کل سرمایه خانوادگی اش را در یک بانک ایرلندی سرمایه‌گذاری کرد. مشکل زمانی بدتر شد که او شرکت بیمه خانوادگی اش را هم مجبور به سرمایه‌گذاری در این بانک کرد و به این ترتیب میلیاردها دلار بدهی برای خودش به وجود آورد.

 

3.آلن استانفورد

زمانی از او به عنوان نابغه مالی نام برده می‌شد که ثروتی دو میلیارد دلاری دارد. وقتی کمیسیون بورس و امنیت مالی آمریکا روند کسب درآمد او را مورد بررسی دقیق قرار داد مشخص شد که وی از طریق کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران چنین ثروتی اندوخته است. استانفورد به 110 سال زندان محکوم شد چون بیش از 7 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران کلاهبرداری کرده بود به علاوه وی به پرداخت جریمه سالانه 13 میلیارد دلاری به مالباختگان هم محکوم شد.

2.جردن بلفورت

فیلم « گرگ وال استریت » را به یاد دارید؟ جردن بلفورت هم مانند دی کاپریو در این فیلم در عرض یک شب به ثروتی رسید که 99% مردم در کل عمرشان چنین پولی را نخواهند دید. او در دهه بیست زندگی‌اش سالانه 250 میلیون دلار درآمد داشت اما در مقایسه با استانفورد خیلی خوش شانس تر بود چون  فقط به دوسال زندان محکوم شد و بخشی از دارایی‌های او توسط دادگاه توقیف گردید نه همه آن و برای بازپرداخت بدهی‌ها و جریمه‌های مالی‌اش از سوی دادگاه محکوم شد تا تور«سخنرانی‌های الهام‌بخش» را برگزار کند.

 

 

1.مک هامر

خواننده‌ای که به واسطه فروش 33 میلیون دلاری آلبومش در دهه 1990 در اوایل بیست سالگی به ثروتی آنی دست یافت که متاسفانه با هزینه‌های نسنجیده مثل خریده دو هلی‌کوپتر شخصی لوکس، سرمایه‌اش را به باد داد و پس از گذشت بیست سال از آن دوران هنوز هم نتوانسته بدهی‌هایش را پرداخت کند و تا سال 2011 حدود 800 هزار دلار بدهی مالیاتی داشته است.

 

منبع: http://myfirstclasslife.com/

► دیجی کالا، کودکی که زود بزرگ شد
خرید شب عید با 688 هزار تومان! ◄

مطالب مرتبط
بنر