بی‌نظمی در سقف برداشت روزانه خودپرداز بانک‌ها

يكشنبه ، 8 فروردين 1395 ، 11:33

بانکی دات آی آر: روزهای پایانی سال گذشته به دلیل ازدحام زیاد مشتریان در جلوی خودپردازها اغلب بانک ها ارائه خدمت را به صورت اختصاصی به مشتریان خود ارائه می‌کردند و به همین دلیل امکان دریافت وجه تا سقف 500 هزار تومان در بسیاری از خودپردازهای بانک‌ها فراهم نشد.

 

بانک مرکزی در روزهای پایانی سال 94 از افزایش سقف برداشت از عابر بانک‌ها در ایام نوروز خبر داد.

در این خبر به نقل از داوود محمد بیگی مدیر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی آمده بود، با توجه به اینکه مردم تمایل بیشتری به استفاده از کارت‌ اعتباری دارند و کمتر از وجه نقد در پرداخت‌های جاری خود استفاده می‌کنند، از این رو بانکها می‌توانند در راستای ارائه خدمات مناسب به مشتریان، سقف برداشت از عابربانک‌ها را در این ایام افزایش دهند.

وی گفته بود، این خدمات تنها در ایام تعطیلات و تا 14 فروردین ماه سال 95 برقرار خواهد بود و در این مدت بانک‌ها مجاز هستند، امکان سقف برداشت 500 هزار تومان را برای مشتریان خود فراهم کنند.

به گزارش فارس، روزهای پایانی سال گذشته به دلیل ازدحام زیاد مشتریان در جلوی خودپردازها اغلب بانک ها ارائه خدمت را به صورت اختصاصی به مشتریان خود ارائه می‌کردند و به همین دلیل امکان دریافت وجه تا سقف 500 هزار تومان در بسیاری از خودپردازهای بانک‌ها فراهم نشد.

البته در این میان برخی بانک‌ها مانند بانک ملی امکان افزایش برداشت 500 هزار تومان را از خودپردازهای خود فراهم کرد، اما اغلب بانک‌ها چنین امکانی را به وجود نیاورند و مراجعه خبرنگار ما به خودپرداز چندین بانک نشان می‌داد که امکان برداشت از حساب همانند سابق تا سقف 200 هزار تومان است.

با توجه به توسعه بانکداری الکترونیک نیاز به پول نقد برای مردم کاهش یافته، اما در برهه‌هایی از سال مانند تعطیلات نوروز نیاز به پول نقد به شدت افزایش می‌یابد و به همین دلیل بازنگری براساس دوره‌های زمانی برای سقف مجاز برداشت از حساب باید تغییر کند، اما متاسفانه به دلیل اینکه بانک مرکزی بانک‌ها را مجاز به این اقدام کرده است و اجرای چنین تمهیدی نیازمند به کارگیری نیروی انسانی برای تامین اسکناس خودپردازهای هر بانک است، اغلب بانک‌ها از این امکان ایجاد شده توسط بانک مرکزی استقبال نکردند.

بنابراین به نظر می‌رسد، بانک مرکزی برای دوره‌های زمانی مشخص از سال باید برنامه مشخصی به بانک‌ها ابلاغ کنند، تا تقاضای نقدینگی مردم در مقاطع کوتاه تعطیلات تامین شود.

 

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 14 فروردین 95
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 26 اسفند 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر