9نشانه که از ثروتمند نشدن شما خبر می‌دهند

شنبه ، 4 ارديبهشت 1395 ، 15:43

 

بانکی دات آی آر: برای اینکه بتوانید شانس خود را برای پولدار شدن ارزیابی کنید، در ادامه به معرفی 9 نشانه می‌پردازیم که باید از آنها به شدت پرهیز کنید چرا که نشان از پولدار نشدن شما دارند! البته هیچکس قادر به پیش بینی آینده نیست، اما انتخاب های ما در زندگی می تواند روند احتمالی آینده را تعیین کند. هر یک از موارد و انتخاب‌های  زیر می‌توانند حرکت شما به سمت ثروت را کند کنند.

 

بیشتر بر روی پس انداز تمرکز می‌کنید تا بر روی کسب درآمد

پس‌انداز برای ثروتمند شدن ضروری است، اما نباید آنقدر روی پس انداز تمرکز کنید که یواش یواش درآمد را فراموش کنید. آدم های پولدار روی کسب درآمد تمرکز می کنند.

سیبولد می گوید مردم عادی آنقدر روی صرفه جویی به انواع و اقسام روش ها تمرکز می کنند که فرصت ها را از دست می دهند.

قطعا نباید پس انداز را فراموش کنیم، اما اگر می خواهید تفکری مانند افراد ثروتمند داشته باشید باید دست از نگرانی در مورد بی پول شدن بردارید و تلاش خود را روی کسب درآمد بیشتر معطوف کنید.

بعضی افراد معتقدند اینکه چقدر درآمد دارید مهم نیست، اینکه چه مقدار آن را پس انداز می کنید مهم است. اما خاطرمان باشد پس انداز نباید بهانه ای برای بی توجهی به کسب درآمد کامل و در حد توانمان باشد. برای پس انداز ، عاقلانه است که ابتدا راهی برای درآمد پیدا کنیم! روند مشترک بین میلیونرها این است که آنها منابع متعددی برای کسب منابع مالی برای خود می سازند و از عادات هوشمندانه ای برای پس انداز برخوردارند.

 

 

سرمایه گذاری نمی کنید

یکی از موثرترین روش های کسب درآمد بیشتر در طول زمان، سرمایه گذاری است و هر چه زودتر این روند را آغاز کنید نتایج بهتری خواهید گرفت.

رامیت ستی در کتاب خود موسوم به "به شما ثروتمند شدن را می آموزم" می نویسد:

 

بطور میانگین، افراد ثروتمند 20% درآمد سالیانه خود را در برنامه های مختلف سرمایه گذاری می کنند. ثروت این افراد با مقدار درآمد سالیانه شان اندازه گیری نمی شود. ثروت این گروه با میزان پس انداز و سرمایه گذاریشان برآورد می شود.

هر چه میزان پولی که وارد سرمایه گذاری می کنید بیشتر باشد بهتر است. اما حتی مقادیر کم هم به تدریج تغییر قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

 

 

به درآمد ثابت ماهیانه قانع هستید

مردم عادی به دریافت حقوقی ثابت بر اساس ساعات کارکرد راضی هستند، عادتی که افراد ثروتمند را به تعجب وامی دارد. افراد ثروتمند تمایل دارند بر اساس نتایج درآمد داشته باشند و معمولا کسب و کار خود را اداره می کنند.

سیبولد می گوید:

البته منظور این نیست هیچ فرد موفق و ثروتمندی به دنبال شغل ثابت با پرداخت ثابت نیست، اما این کندترین روش رسیدن به ثروت است. میلیونرهای موفق معمولا کسب و کار خود را اداره می کنند، چرا که آن را سریعترین راه برای کسب ثروت می دانند.

 

آدم های پولدار به راه اندازی کسب وکار های جدید و درآمد بیشتر فکر می کنند، در حالیکه آدم های عادی سعی می کنند با حفظ شغلی که درآمدی متوسط و افزایش حقوقی سالیانه دارد آینده مالی متوسطی برای زندگی خود تضمین کنند.

 

 

بیش از حد استطاعت خود خرید می کنید

اگر بیش از استطاعت خود خرج کنید، هرگز پولدار نمی شوید. حتی اگر درآمدتان افزایش یافت یا به هردلیلی پاداشی دریافت کردید، زود آن را برای خرید وسایل غیر ضروری که به نظرتان با کلاس! می آید خرج نکنید.

 

 

گرنت کاردون میلیونر می گوید:

من تا زمانی که کسب و کارها و سرمایه گذاری هایم به درآمد فراوان دست نیافته بودند، به سراغ خرید اتومبیل یا ساعت های لوکس نرفتم. هنوز همان تویوتا کمری را می راندم. سعی کنید شما را برای حرفه تان بشناسند نه با قدرت خریدتان.

 

 

رویاهای شخص دیگری را دنبال می کنید

اگر می خواهید موفق باشید باید به کاری که انجام می دهید عشق بورزید، یعنی باید بتوانید هدف خود را تعیین کنید و برای دستیابی به آن تلاش کنید.

بسیاری از مردم به اشتباه برای دستیابی به آرزوها و رویاهای دیگران تلاش می کنند_ مثلا رویاهای پدر و مادر.

:توماس کورلی در کتاب "عادات خود را تغییر دهید تا زندگی تان تغییر کند" می نویسد:

 

وقتی برای دستیابی به رویاها و خواسته های شخص دیگری تلاش می کنید، در نهایت با شغلی که انتخاب کرده اید احساس رضایت و خشنودی نخواهید کرد. فقط در تلاشید که زندگی خود را بگذرانید و درآمدی بخور و نمیر داشته باشید، و فاقد انگیزه ای که لازمه موفقیت و ثروتمند شدن است خواهید بود.

 

 

به ندرت منطقه آسایش خود را ترک می‌کنید

اگر قصد پولدار شدن، موفقیت یا پیشرفت در زندگی دارید باید سعی کنید به اوضاع بی ثبات و مخاطره آمیز عادت کنید.

 

افراد پولدار، آرامش را در بی ثباتی می بینند. سیبولد معتقد است آسایش فیزیکی ، روانی و احساسی هدف اصلی افراد از طبقه متوسط است. متفکران مطرح و نامی خیلی زود می آموزند که میلیونر شدن آسان نیست و حفظ منطقه آسایش مانع بزرگی برای دستیابی به ثروت است. آنها می آموزند که در عین بی ثباتی احساس آرامش داشته باشند.

 

 

هدفی برای خود تعریف نکرده اید

پول خودبخود وارد زندگی شما نمی شود، باید برای به دست آوردن آن تلاش کنید. اگر قصد ثروتمند شدن دارید، باید هدفی مشخص و واضح برای خود تعریف کنید و سپس برنامه مالی لازم را برای دستیابی به آن تدوین کنید.افراد پولدار خود را وقف کسب ثروت می کنند. این کار نیاز به تمرکز، شهامت، دانش و تلاش دارد – اما بدون هدف مشخص و چشم اندازی واضح هیچکدام از اینها به نتیجه نخواهد رسید. دلیل اصلی که مانع دستیابی اکثر مردم به خواسته هایشان می شود این است که نمی دانند واقعا به دنبال چه هستند! آدم های پولدار کاملا مطمئنند که هدفشان کسب ثروت است.

 

 

آنچه پس از مخارج برایتان باقی می ماند را پس انداز می کنید

اگر قصد پولدار شدن دارید، اول پس انداز کنید. دیوید باخ در کتاب خود، ثروتمند خودکار، می نویسد مردم به محض کسب درآمدی حتی یک دلاری اول آن را به بقیه پرداخت می کنند. اول اجاره خانه، قسط های کارت های اعتباری، قبوض تلفن و مالیات و غیره را پرداخت می کنند.

 

به جای اینکه اول خرج کنید و بعد هر آنچه باقی مانده را پس انداز کنید، اول مبلغی را پس انداز کنید. حداقل 10% درآمد خالص خود را طی روندی خودکار به حساب پس اندازتان منتقل کنید. به این نحو هرگز آن 10 درصد را نمی بینید و یاد می گیرید بدون آن زندگی کنید.

 

 

باورتان این است که امکان ندارد پولدار شوید

سیبولد می گوید:

افراد عادی باور دارند که موهبت ثروتمند شدن فقط به عده ای آدم خوش شانس اعطا شده است. واقعیت این است که در کشورهای سرمایه داری، همه افراد حق دارند ثروتمند باشند به شرطی که علاقه ای به آن داشته باشند.

 

از خودتان بپرسید: "چرا من نه؟ " بعد بزرگ فکر کنید. آدم های پولدار توقعات بزرگی دارند. به مبالغ و درآمد های بزرگ فکر کنید.

 

 

منبع: انتخاب

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی یکشنبه 5 اردیبهشت 95
پسر نابینایی که میلیونر شد! ◄

مطالب مرتبط
بنر