قبل از طراحی بنر تبلیغاتی به این 3 نکته توجه کنید

چهارشنبه ، 8 ارديبهشت 1395 ، 13:34

 

اگر به یاد داشته باشید در مقاله‌ی قبلی ، در خصوص اشتباهاتی که بانک‌های ایرانی در تبلیغات اینترنتی و به خصوص بنرهای تبلیغاتی ، مرتکب می‌شوند ، صحبت کردیم.

برای خواندن این مقاله روی عنوان کلیک کنید :

دو نکته برای بهبود کیفیت بنرهای تبلیغاتی بانک‌ها


گفتیم که گاهی ده‌ها میلیون تومان هزینه در سال برای بنرهای تبلیغاتی در سایت‌های پربازدید و مشهور هزینه می‌شود ، بدون آنکه بازگشت سرمایه‌ی آن بررسی شود.

در این مقاله ویژگی‌های مهم برای یک بنر تبلیغاتی با بازگشت سرمایه‌ی بالا را با هم بررسی می‌کنیم.

در بخش اول به سه نکته‌ی مهم اشاره می‌کنیم.

 

1- پدیده‌ی کوری بنری را یک تهدید جدی بدانید و برایش برنامه داشته باشید

متاسفانه هنوز خیلی از کسب و کارها با این مفهوم آشنا نشده اند ، نرخ دیده شدن بنرهای تبلیغاتی به شدت در حال کاهش است و اگر با روش‌های علمی ، طراحی دقیقی از بنر تهیه نشود ، درصد بازده بنر تبلیغاتی – که معمولا با هزینه‌های سالانه چند ده میلیون تومانی همراه است – به شدت افت خواهد کرد.

کوری بنری یا (banner blindness) به ما هشدار می‌دهد روز به روز رقابت برای دیده شدن بنرهای تبلیغاتی پیچیده‌تر و جدی‌تر می‌شود و ما باید برای آن برنامه داشته باشیم.

 

خب حالا برای مقابله با این پدیده چه باید کرد ؟

من در مقاله‌ی قبلی در مورد دو روش صحبت کردم که به شما کمک می‌کند در این رقابت شدید ، کفه‌ی ترازوی توجه مخاطب را به سمت خودتان سنگین‎‌تر کنید.

برای خواندن این مقاله روی عنوان کلیک کنید :

دو نکته برای بهبود کیفیت بنرهای تبلیغاتی بانک‌ها

 

جالب است بدانید در تحقیقی که توسط موسسه مارکت وایر در خصوص تبلیغات بنری انجام شد ، این نتایج به دست آمد : برای خواندن گزارش کامل اینجا کلیک کنید

 

    61 درصد کاربران روی بنرها کلیک نمی‌کنند چون حواسشان از مطلبی که می‌خوانند پرت می‌شود.

    58 درصد کاربران گفته‌اند روی بنرها کلیک نمی‌کنند چون هیچ ارتباطی به آن‌ها ندارد.

    57 درصد کاربران روی بنرها کلیک نمی‌کنند ، چون معتقدند صداقت در بنر تبلیغاتی کم است.

    43 درصد گفته‌اند روی تبلیغات بنری کلیک نمی‌کنند چون اصلا جذاب و جالب طراحی نشده‌اند.

     

2- بنر را تا حد ممکن ساده و خلوت طراحی کنید.

استفاده از متن طولانی ، رنگ‌های متعدد و جلوه‌های بصری مانع تمرکز کاربر روی بنر شماست ، شما فقط 2 ثانیه فرصت دارید پیام اصلی خودتان را به مخاطب برسانید و یک بنر شلوغ و طولانی ، شانس بسیار کمی برای کلیک شدن دارد.

سعی کنید یک بنر ساده و خلوت طراحی کنید و بیشترین تمرکز را روی پیام اصلی که می‌خواهید به مخاطب منتقل شود ، بگذارید.

 

این دو بنر را مقایسه کنید ، هر دو یک کار انجام می‌دهند و یک هدف دارند ، دو آموزشگاه که می‌خواهند جذب مشتری بیشتری داشته باشند و فروش‌شان هم با توجه به هزینه‌ای که برای تبلیغات بنری انجام داده‌اند بیشتر شود.

 

بنر شماره (1)                                                        بنر شماره (2)

بنر free-download-4raz

به نظر شما احتمال کلیک روی کدام بنر بیشتر است ؟

تحقیقا نشان می‌دهد تیپ بنر شماره 2 بیش از 8 برابر بنر شماره 1 کلیک خواهد شد.

 

3- یک پیشنهاد مشخص و واضح بدهید

بنرهایی کلی و غیرواضح ، شانس بسیار کمی برای کلیک شدن دارند.

یکبار دیگر به بنرهای بالا نگاه کنید ، بنر شماره(2)  یک پیشنهاد واضح و مشخص دارد ، که بلافاصله با کلیک به آن میرسید. اما بنر شماره(1) هیچ پیشنهاد واضحی به ما نمی‌هد و صرفا سعی کرده تمام خدمات را در یک بنر شلوغ بگنجاند.

 

در بخش بعدی سلسله مقالات تبلیغات اینترنتی برای بانک‌ها ، در خصوص محتوای بنر و صفحه‌ای که پس از کلیک کاربر باید به آن هدایت شود ، صحبت می‌کنیم.

 

 

سیدمحمد میرجعفری

آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

► 9 دانشگاه سرسبز جهان را از نزدیک ببینید(بخش دوم)
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی چهار شنبه 8 اردیبهشت 95 ◄

مطالب مرتبط
بنر