هوادار کارت کوثر و یک کارت قرمز برای موسسه کوثر !

دوشنبه ، 20 ارديبهشت 1395 ، 18:11

 

چند وقتی می‌شود که هوادار کارت کوثر به پایه‌ی ثابت برنامه‌های پخش مستقیم فوتبال تبدیل شده است.

 

به گزارش بانکی ، تبلیغات روی این کارت هواداری به شکل افراطی ، و گاهی آزاردهنده برای مخاطب پخش شده و مجریان برنامه تند تند و بدون وقفه خدماتی که شاید نیاز به ساعت‌ها کار تبلیغاتی و جریان‎‌سازی دارد را طی 3 دقیقه در ذهن مخاطب فرو می‌کنند!

با این نحوه‌ی معرفی و تبلیغات ، ما دست به جیب شده و اولین کارت زرد این رقابت را به موسسه مالی و اعتباری کوثر نشان می‌دهیم.

 

هوادار کارت کوثر چیست؟

دریافت این کارت هواداری به این صورت است که ابتدا هواداران فوتبال ( فعلا باشگاه‌های پرسپولیس ، استقلال و تراکتورسازی ) اعداد 6 ، 4 و 3 را به سامانه‌ی 3090 ارسال می‌کنند و در آن عضو می‌شوند.

پس از عضویت در سامانه‌ی هواداری ، هوادارن می‌توانند با مراجعه به یکی از شعب موسسه کوثر ، یک کارت اعتباری ( مانند تمامی کارت‌های عضو شتاب ) دریافت کنند تا با هر تراکنش مبلغی به حساب باشگاه مورد علاقه‌شان واریز شود.

از سوی دیگر ، هواداران فوتبال با این کارت می‌توانند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش مراجعه کرده و با پرداخت صورتحساب خود از طریق همین کارت هواداری ، تخفیف دریافت کنند.

 

کارت زرد برای موسسه مالی و اعتباری کوثر !

با دیدن این تبلیغات طوفانی! طبیعتا خیلی از هواداران فوتبال ترغیب می‌شوند در خصوص این کارت هواداری بیشتر بدانند و قطعا دو گزینه پیش روی این دسته از مخاطبان است :

 

1- به سایت موسسه مالی و اعتباری کوثر مراجعه کنند.

2- در اینترنت جستجو کنند و ببینند چه اطلاعاتی در مورد این کارت وجود دارد.

 


هواداران با مراجعه به سایت موسسه ، با این بنر بزرگ مواجه شده و به امید دریافت اطلاعات تکمیلی و راهنمایی‌های کاربردی ، روی بنر کلیک می‌کنند.

 

هوادار کارت کوثر

 

چند ثانیه بعد ( چون اتفاقی با کلیک کردن نیفتاده ! ) مجددا روی بنر کلیک می‌کنند ، واقعا قرار نیست اتفاقی بیفتد ! بله با کلیک کردن روی این بنر بزرگ شما هیچ راهنمایی و هیچ توضیحی دریافت نمی‌کنید.

و در اینجاست که ما کارت زرد دوم را تقدیم موسسه مالی و اعتباری کوثر می‌کنیم !

هوادار ناراحت و متعجب ، سراغ گزینه دوم یعنی جستجو در گوگل می‌رود و عبارت "هوادار کارت کوثر" را - که طبق آمار گوگل سرچ قابل توجهی دارد - نوشته و روی دکمه‌ی جستجو کلیک می‌کند.

 

 

هوادار کارت کوثر

 

با جستجو هم اتفاق خاصی نمی‌افتد ! موسسه کوثر اینجا هم نقشی برای راهنمایی و توضیحات این خدمت ندارد و فقط شما می‌توانید به نتیجه‌ی اول گوگل ، سایت اختصاصی باشگاه پرسپولیس مراجعه کنید و توضیحاتی ( مانند همان توضیحات برنامه تند تند و بدون وقفه ) دریافت کنید و باز هم جای راهنمایی و کنار هواداران بودن از سوی متولی این خدمت یعنی موسسه مالی و اعتباری کوثر خالی است.

 

یک ضعف بسیار بزرگ در حوزه تبلیغات و بازاریابی

متاسفانه این ضعف بزرگ در حوزه تبلیغات و بازاریابی نه فقط در موسسه کوثر ، بلکه در بسیاری از بانک‌های کشور وجود دارد ، تبلیغات پرزرق و برق در خصوص یک خدمت انجام می‌شود ، صدها میلیون تومان برای بیلبوردها و پخش اگهی تلوزیونی هزینه می‌شود ، تمامی ایده‌ها برای خاص کردن تبلیغ و دیده شدن بررسی می‌شود ولی در نهایت درست زمانی که باید اطلاعات مفید و راهنمایی‌های دقیق به مخاطبی که تبلیغ پرهزینه بانک را دیده داده شود ، هیچ برنامه‌ای پیش‌بینی نشده است!

 

ضررهای بزرگ با بودجه‌های چند ده میلیونی!

تبلیغات پرهزینه‌ی تلوزیونی و بیلبوردهای خیابانی ، زمانی نتیجه می‌دهد که یک پشتیبانی محتوایی - شامل راهنمایی ، مشاوره ، توضیحات و ... - نیز به بسته‌ی تبلیغاتی اضافه شود. اکثر خدمات جدید بانک‌ها به همین شکل معرفی می‌شوند ، یعنی تبلیغات پرهزینه و پرسر و صدا ، و بعد هیچ ! مخاطب درست در لحظه‌ای که باید پشتیبانی شود ، تنها گذاشته می‌شود و اعتمادش به مجموعه‌ای که تبلیغات را انجام داده کم می‌شود.

 

بازاریابی محتوا به کمک تبلیغات می‌آید

مدت‌هاست در سایت بانکی در مورد بازاریابی محتوا صحبت می‌کنیم ، مقاله می‌نویسیم ، کمپین‌های بانک‌های بزرگ دنیا را بررسی می‌کنیم و به ضرص قاطع می‌گوییم تبلیغات گسترده و پرهزینه بدون پشتیبانی محتوایی یعنی یک ضرر تمام عیار. و بالعکس طبق گزارش نشریه اقتصادی Forbes بازاریابی محتوا نرخ بازگشت سرمایه ROI تبلیغات را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

امیدواریم ، مدیران بازاریابی و تبلیغات و روابط عمومی بانک‌ها ، توجه ویژه به این مطلب داشته باشند که خدمات خاص و جدید خود را با یک پشتیانی قوی محتوایی ارائه دهند.

هر چند ما منتظر اقدام موسسه مالی و اعتباری کوثر برای درج توضیحات کامل در خصوص این خدمت جدید در سایت موسسه هستیم ولی خودمان دست به کار شدیم و برای اینکه هوادارن فوتبال بیش از این سردرگم نباشند ، اطلاعات کاملی از سامانه هواداری و هوادار کارت کوثر گردآوری کردیم که کلیک روی لینک زیر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید :

 

اطلاعات کامل درباره نحوه عضویت در سامانه هواداری ، دریافت هوادار کارت کوثر و لیست فروشگاه‌های منتخب برای هواداران / کلیک کنید

 

 

زنگ خطر جدی برای بانک‌های کشور در حوزه بازاریابی و تبلیغات + جزئیات مهم

 

سیدمحمد میرجعفری

سایت بانکی

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی سه شنبه 21 اردیبهشت 95
جزئیات آماری شکایت و درخواست‌‌ها از اپراتورها ◄

مطالب مرتبط
بنر