با «چهل تکه‌دوزی» صاحب شغل خانگی شوید

سه شنبه ، 28 ارديبهشت 1395 ، 09:46

 

بانکی دات آی آر: کارهای تولیدی، همیشه کارهای عجیب و غریبی که به سرمایه های آنچنانی نیاز داشته باشند، نیستند. این کار تولیدی می‌تواند در حد خیاطی و چهل‌تکه‌دوزی در خانه باشد. از لوازم آشپزخانه گرفته تا سرویس خواب و رومبلی و ... لوازمی هستند که در هر خانه‌ای به آن نیازاست؛ پس اگر کمی با خیاطی آشنایی دارید، به این شغل خانگی جدی‌تر فکر کنید.

 

خانم حکیمی یکی از همین تولیدکنندگان خُرد است که سالها خیاط بوده و همین علاقه‌اش به خیاطی هم باعث می‌شود در خارج از کشور کلاس‌های چهل‌تکه‌دوزی بگذراند و حالا بعد از بازگشتش، به تولید لوازم آشپزخانه و حتی سرویس خواب بپردازد و از این راه درآمد اندکی کسب کند. خانم حکیمی یک سال و نیم است که با پارچه‌های گل‌گلی محبوب به آشپزخانه‌های نوعروسان زیادی رنگ و لعاب داده است. اگر شما هم به خیاطی و کاری بی‌دردسر در خانه علاقه‌مندید، تجربه این خیاط هنرمند را ازدست ندهید:

 

 

 

 

به چه چیزهایی احتیاج دارید

علاقه و تجربه عملی در خیاطی دو مقدمه مهم برای موفقیت شما در این کار است. اگر پیش از انتخاب این شغل، تجربه خیاطی حتی به صورت تفریحی داشته باشید، قطعا زودتر به نتیجه می‌رسید. ابزار و لوازم کار هم خیلی پیچیده نیست. قطعا یک چرخ خیاطی حرفه‌ای و چرخ سردوزی و پارچه و نخ، طرح و الگو ابزارهای اصلی شما هستند. البته برای لوازمی مثل دم‌کنی به پشم شیشه هم احتیاج دارید. این نکته را فراموش نکنید هرگز برای دم‌کنی از ابر استفاده نکنید؛ چرا که خیلی زود خراب می‌شود و کیفیت کار شما را پایین می‌آورد. نوار کتان و کنفی و بقیه وسایل زینتی هم بسته به نوع کار شما متفاوت هستند.

 

 

 

 

چقدر طول می‌‌کشد به درآمد برسید

اگر کمی صفحات شبکه‌های اجتماعی را زیر و رو کنید، با طیف گسترده‌ای از حساب‌های کاربری روبه‌رو می‌شوید که از لوازم آشپزخانه گرفته تا روتختی تولید کرده و در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف به فروش می‌رسانند؛ پس اگر می‌خواهید در این بازار رقابتی، موفق باشید، یا باید قیمت مناسب‌تری برای کالای خود در نظر بگیرید یا طرح و رنگ متفاوت‌تری به مشتری‌های خود ارائه دهید. البته شاید به ظاهر این کار خیلی پیچیده نباشد، اما ظریف‌کاری و تمیزکاری، محصول شما را از بقیه متفاوت می‌کند و این امر هم رابطه مستقیمی دارد با تجربه شما. پس اگر اول راه هستید، صبور باشید. سالها طول می‌کشد که بتوانید کیفیت محصول خود را بالا ببرید و برند و محصول شما جای خودش را بین دوستان خوش‌‌آب‌ورنگش باز کند!

 

 

 

 

شغلی خانگی بدون ساعت کار

ساعت کاری دقیقا به خود شما بستگی دارد. ممکن است شما آنقدر حرفه‌ای باشید که در هفته 5-4 تا مجموعه کامل لوازم آشپزخانه را تحویل مشتری دهید. ممکن است هم کندتر باشید یا خیلی عجله‌ای نداشته باشید و به هفته‌ای یکی‌دو کار بسنده کنید. باز هم در اینجا «تجربه» مشخص می‌کند شما به چه میزان زمان احتیاج دارید. برای کسی که تجربه آنچنانی ندارد. حداقل سه روز برای یک مجموعه وقت لازم است.

مجموعه لوازم آشپزخانه  شامل پیشبند، حوله، دم کنی دستگیره نم‌گیر، دستمال، روقوری، آویز مایکروفر، زیر بشقابی، زیرلیوانی و ... می‌شود که البته مشتری در انتخاب یا حذف هر کدام از این اقلام مختار است و قیمت این محصولات هم علاوه بر چندتکه بودن آب به نوع تزیین هم برمی‌گردد. قیمت مجموعه کامل این لوازم که تقریبا 24 تکه است، حدود 850 هزار تومان می‌شود. مشتری می‌تواند به صورت جداگانه هم این لوازم را سفارش بدهد؛ مثلا سه تا دم‌کنی حدودا 45 هزار تومان و یک جفت دستگیره معمولی 25 هزار تومان می‌شود. تا می‌توانید مشتری را در انتخاب طرح و مدل و حتی پارچه مختار بگذارید. این باعث می‌شود هم مشتری راضی‌تر باشد؛ هم شما از نتیجه کار خود رضایت بیشتری داشته باشید و مشتری‌های بیشتری پیدا کنید.

 

 

 

حوصله، دقت، علاقه؛ رمز موفقیت شما

 

موفقیت در کارهای چهل‌تکه‌دوزی و کلا خیاطی رابطه مستقیمی دارند با علاقه شما به این کار. در خیاطی ظریف‌کاری و تمیزکارکردن خیلی مهم است؛ بنابراین به تمرکز، حوصله و دقت زیادی نیازمند است. در این کار باید بدانید مشتری الان در بازار دنبال چه کالایی است و مطابق با ذائقه او پیش بروید. علاوه بر این مدام باید به فکر ایده‌های نو و خلاقیت در کار باشید. برای این کار می‌توانید از مدل‌ها و طرح و رنگ‌های خارجی هم استفاده کنید. برای جذب مشتری هم خیلی نگران نباشید؛ اگر کار شما زیبا و باکیفیت باشد، یک صفحه ساده در اینستاگرام هم می‌تواند برای شما بازاریابی کند.

 

 

منبع: مهر

► چگونه روابط عمومی در بانک ، تبلیغات را شکست می‌دهد؟
انکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی سه شنبه28 اردیبهشت 95 ◄

مطالب مرتبط
بنر