سکان هدایت بانک دی به سرپرست جدید سپرده شد

دوشنبه ، 17 خرداد 1395 ، 11:34

 

آیین تکریم دکتر احمد شفیع‌زاده مدیرعامل سابق بانک دی و معارفه سرپرست جدید بانک برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک دی در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید حبیب‌الله حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شد از خدمات دکتر شفیع‌زاده در دوران 30 ماهه حضور وی در کسوت مدیرعاملی بانک دی تقدیر شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسنی با تقدیر از خدمات ارزنده دکتر شفیع‌زاده اظهار کرد: بانک دی این روزها در مسیر توفیق قرار دارد از مدیران و کارشناسان بانک خواست که با قوت ادامه دهنده مسیری باشند که موجب رضایت مشتریان و ذی‌نفعان بانک باشد.

در ادامه این مراسم دکتر شفیع‌زاده نیز با تشکر از همه مدیران و کارشناسان بانک که طی دو سال و نیم اخیر در موفقیت‌های بانک سهیم بودند، اظهار کرد: فهرست بلندي از موفقيت‌ها در سال 1394 به نام بانک دی ثبت شده است که بحمدالله مجموعه اقدامات باعث شد جايگاه بانک دي در نظام بانکي ارتقا پيدا کند و شرايط مناسب‌تري را به وجود بياوريم. مجموعه اقدامات و فعاليت‌هايي که همکاران ما انجام دادند شرايطي را ايجاد کرد که اعتبار و مقبوليت بانک دي در بورس، بانک مرکزي، روابط بين بانکي و بين مشتريان و مخاطبان بر اساس مطالعات و بررسي‌هاي انجام شده خوب و پسنديده است که اميدواريم همچنان اين جايگاه ارتقا یابد.

مديرعامل سابق بانک دي ادامه داد: در همه حوزه‌ها بانک موفقیت‌های زیادی را در کارنامه خود ثبت کرد که می‌توان به افزایش سرمایه بانک، دریافت مجوزهای ارزی، اخذ مجوز فعاليت مجدد صرافي، افزایش قدرت توانگری بیمه، کسب رتبه نخست در شاخص رشد فروش در کشور، دريافت جايزه تعالي سه ستاره سازماني و قرار گرفتن در جمع سه شرکتي که بيشترين بهبود کيفيت را در سال 1394 داشته‌اند، انتشار اوراق بهادار و صکوک در سال 94 براي اولين بار که زمينه استفاده از ابزارهاي بازار پول را فراهم کرد، اشاره کرد.

وي با اشاره به تملک نيروگاه دماوند و فراهم کردن زمينه حضور مناسب اين شرکت در فرابورس خاطرنشان کرد: با موفقيت بسيار خوب توانستيم اولين واگذاري را انجام دهيم. بدين ترتيب يک دارايي پنج هزار ميليارد توماني در اختيار بانک قرار گرفت.

به گفته وی اکنون برخی از موفقیت‌های بانک به گونه‌ای که است که از سوی سازمان‌های متعالی مورد بنچمارک قرار می‌گیرد. در همین زمینه تورهای مختلفی برای بررسی دستاوردها و الگوبرداری از فعالیت‌های بانک دی در حوزه سرمایه انسانی در حال انجام است.

شفیع‌زاده همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته بانک دی موفق شد با رشدی منحصر به فرد در جذب و تخصیص منابع روبه‌رو شود، افزود: نکته کلیدی در این زمینه این بود که رکورد به دست آمده با عملیات صحیح بانکی و در چارجوب مقررات بانک مرکزی به دست آمد نه با نرخ شکنی. خوشبختانه بانک دی اکنون از وجهه خوب و مناسبی در نظام بانکی و مشتریان برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی دو ماه گذشته به دلایل شخصی استعفا از مدیرعاملی بانک دی را به اطلاع رییس کل بانک مرکزی و آقای شهیدی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کرده بود، افزود: ضمن تشکر از پذیرش استعفا و تقدیر از مدیران محترم دولتی و خصوصی که خواستار همکاری بنده شده‌اند به دلیل شرایط جسمی فعلا به استراحت نیاز دارم تا بزودی بتوانیم در خدمت نظام باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر علی‌رضا عاطفی‌فر که تا پیش از این قائم مقام مدیرعامل و معاون اعتبارات و بازاریابی بانک دی نیز بودند به عنوان سرپرست جدید بانک دی اظهار کرد: همه موفقیت‌های کنونی بانک دی مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی و گروهی همه مدیران و کارشناسان بانک دی به ویژه شخص دکتر شفیع‌زاده بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای بانک افزود: در سال گذشته با رشدی منحصر به فرد در سیستم بانکی مواجه بودیم که نقطه عطفی در عملیات بانکی و سابقه فعالیت بانک دی است. بر این اساس منابع بانک رشدی 110 درصدی را تجربه کرد که می‌توان گفت اتفاقی کم نظیر است. این رشد در حالی به وقوع پیوست که بسیاری از بانک‌ها اعداد پایین‌تری را تجربه کردند و حتی برخی از آنها در مبادلات بین بانکی از بانک دی وام گرفتند.

سرپرست جدید بانک دی با تقدیر از حسن نیت مدیران بنیاد شهید و امور ایثاگران و نیز هیات مدیره بانک دی به ایشان ادامه داد: امیدواریم در پناه الطاف الهی و حرمت 14 معصوم با کار گروهی و وحدت بتوانیم ادامه دهنده توفیقات بدست آمده بوده و روسفید از خدمت به جامعه محترم ایثارگران و خانواده معظم شهدا باشیم.

وی تاکید کرد: محوریت کار ما خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و مشتریان عزیر در راستای منویات مقام معظم رهبری و حاکمیت شرکتی خواهد بود که امیدواریم با یاری خداوند از عهده مسئولیت اعطا شده سربلند باشیم.

در ادامه این مراسم که با حضور رییس و اعضای هیات مدیره، مدیران شرکت‌های تابعه گروه مالی دی، معاونان و مدیران ارشد بانک دی برگزار شد ضمن اهدای لوح تقدیر به دکتر شفیع‌زاده، حکم سرپرستی بانک دی از سوی دکتر عرب مازار به دکتر عاطفی‌فر اعطا شد.


 

► 8 عادتی که بیل گیتس را ثروتمند کرد
هزینه افطار خانوار ایرانی‌ چقدر است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر