پرداخت تسهیلات ازدواج از ابتدای مردادماه

پنجشنبه ، 27 خرداد 1395 ، 09:21

بانکی دات آی آر: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای، همه بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری را موظف کرد امکانات لازم برای شروع پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج 100 میلیون ریالی برای هریک از زوجین را حداکثر از ابتدای مردادماه امسال فراهم کنند و پرداخت آن را در اولویت قرار دهند.

 

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بخشنامه به دنبال تصویب تبصره 29 قانون بودجه سال 1395 صادر شده است که در آن بانک مرکزی به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، موظف شد همه بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری کشور را ملزم کند به‌اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

 

در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: با توجه به اهمیت موضوع ازدواج جوانان و ضرورت فراهم کردن تسهیلات لازم برای این امر مراتب زیر برای استحضار و رعایت ابلاغ می‌شود:

1- منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک‌ها پس از کسر الزامات قانونی باید برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به همه مردم اختصاص یابد.

 

2- همه بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری موظف‌اند امکانات لازم برای شروع پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج 100 میلیون ریالی برای هریک از زوجین را حداکثر از ابتدای مردادماه امسال فراهم کنند.

 

3- پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج و سایر تکالیف قانونی در اولویت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بوده و توصیه مؤکد می‌شود در صورت عدم‌کفایت منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز، از پرداخت سایر تسهیلات قرض‌الحسنه حتی‌الامکان خودداری شود.

 

4- بانک‌ها برای جذب منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز مجاز به انجام تبلیغات وزین و متعارف و اختصاص جوایز هستند. اصلاحیه آیین‌نامه ذی‌ربط در این رابطه متعاقباً ابلاغ می‌شود.

 

 

منبع: عصرایران

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی شنبه 29 خرداد 95
ثامن‌الحجج 1113 مشتری مجهول‌الهویه دارد! ◄

مطالب مرتبط
بنر