دستور وزیر کار درباره استخدام ۳۵۶۹ نفر

سه شنبه ، 5 مرداد 1395 ، 14:16

بانکی دات آی آر: علی ربیعی با صدور دستوری به رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بر پیگیری امور مربوط به استخدام حق‌التدریس مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.

 

در این نامه آمده است: با توجه به انتظار مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای استخدام امور مربوطه را پیگیری نمایید تا اقدامات قانونی جهت این امر، با سرعت بیشتری دنبال شود. ازآنجایی‌که یکی از عوامل تاثیر گذار در تحقق اقتصاد مقاومتی و برنامه محول شده به این وزارتخانه، توانمندسازی منابع انسانی از طریق مهارت‌آموزی و ارتقا مهارت شاغلین و جوانان جویای کار در تمامی بخش‌های از جمله صنعت، خدمات و کشاورزی است.

 

ایجاد تحول در برنامه و روش و تلاش بیشتر مدیران و کارکنان سازمان برای ارتقای نقش تاثیر گذار در تحقق این اهداف انتظار می‌رود. برنامه‌ریزی برای بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی اعم از دولتی و غیردولتی با اولویت مناطق محروم، شناسایی نیازها و سفارش‌های آموزشی این بخش‌ها سایر بخش‌های کشور به‌تناسب نیاز بازار کار، نیز مورد تاکید است.

 

بر پایه این گزارش، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای نیز در گزارشی در اجرای این دستور اعلام کرد: از تمامی ظرفیت‌های ده‌گانه ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری بخصوص بندهای ۵ و ۱۰ فوق‌العاده‌های شغل و ویژه طی سال گذشته و سال جاری به‌منظور افزایش حقوق و مزایای نیروی انسانی استفاده لازم به عمل آمده به‌گونه‌ای که میانگین حقوق و مزایای دریافتی آن‌ها در دوره تصدی بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

 

در مورد مربیان حق‌التدریس نیز از مجموع ۳ هزار و ۵۶۹ نفر حق‌التدریس پذیرفته شده تاکنون برای حدود ۱ هزار و ۸۰۰ نفر از  آن‌ها  تمامی مراحل استخدام انجام و احکام کارگزینی صادر گردیده و مقرر گردید از مجموع ۱ هزار ۷۶۹ نفر باقی‌مانده تعداد ۱ هزار نفر تا پایان شهریورماه تامین پست شوند و مراحل استخدام انجام پذیرد و مابقی ۷۶۹ نفر نیز در نیمه  دوم سال جاری اقدام لازم به عمل آید و نهایتا روند استخدامی عده‌ای از عزیزان که در فرآیندهای اداری نتوانسته‌اند به‌طور کامل پذیرفته شوند، پیگیری خواهد شد.

 

همچنین در مورد کارکنان قراردادی نیز حقوق و مزایا و اضافه‌کاری کارکنان قراردادی بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه  از ابتدای سال جاری پرداخت و علاوه بر آن از ابتدای تیرماه مقرر گردیده برای جبران دریافتی این عزیزان حداقل مبلغ یک‌میلیون ریال به‌عنوان سایر مزایای رفاهی برای هر نفر ماهیانه تامین و پرداخت شود.

منبع: مهر

► 14 بانک‌ ایتالیایی خواستار همکاری با ایران
بانک مرکزی نرخ تورم تیرماه را ۹.۲ درصد اعلام کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر