کلاه‌برداری ده‌ها میلیاردی یک موسسه از 70 هزار مشهدی با جعل اسناد بانکی و سپرده‌گذاری واهی

سه شنبه ، 12 مرداد 1395 ، 12:09

بانکی دات آی آر: با هماهنگی‌های انجام شده و اعلام آمادگی مدیران موسسه اعتباری کاسپین، طی چند روز آینده، ده‌ها میلیارد تومان به سپرده‌گذاران تعاونی منحله بدر توس پرداخت می‌شود.


معاون دادستان مشهد روز گذشته با بیان این خبر گفت: طبق دستور دادستان مرکز خراسان رضوی، پرداخت وجوه سپرده‌گذاران 8 تعاونی منحله که در زیرمجموعه موسسه اعتباری کاسپین قرار گرفته‌اند، در اولویت رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها قرار دارد و دستگاه قضایی از همه ابزارهای قانونی خود برای احقاق حق مردم استفاده می‌کند.

قاضی« حیدری» افزود: در مرحله قبل و با تلاش‌های صورت گرفته و همچنین همکاری و هماهنگی مدیران کاسپین، سپرده‌های 70 هزار نفر از شهروندان به آنان پرداخت شد و در این مرحله نیز مدیران کاسپین آمادگی خود را برای پرداخت ده‌ها میلیارد تومان به سپرده‌گذاران تعاونی منحله بدر توس اعلام کرده‌اند و این مبلغ طی چند روز آینده، با فراهم شدن زیرساخت‌های سیستم رایانه‌ای در اختیار اعضای هیئت تصفیه بدر توس قرار می‌گیرد.

این مقام قضایی تاکید کرد: مبالغ مذکور هم‌اکنون نیز آماده واریز است اما هیئت تصفیه مشکلاتی را درباره کامل نبودن اطلاعات و مشخصات فردی برخی از سپرده‌گذاران مطرح کرده‌اند که باید هرچه سریع‌تر این‌گونه مشکلات را برطرف کنند چرا که هر روز تاخیر در پرداخت حق‌وحقوق سپرده‌گذاران ظلم به آنان است و نباید سپرده‌گذاران به خاطر وجود برخی مشکلات در زیرساخت‌های این تعاونی‌ها، از حق ذاتی خودشان محروم شوند.

قاضی «حیدری»همچنین با اشاره به برخی تخلفات گسترده مانند سپرده‌گذاری‌های واهی در این تعاونی منحله اضافه کرد: اگرچه در بررسی‌های مقدماتی پرونده تعاونی منحله بدر توس احتمال سوءاستفاده‌های مالی زیادی وجود دارد به‌طوری‌که برخی از اسناد و مدارک نیز جعلی هستند اما در این میان نباید سپرده‌گذاران جزء برای دریافت پول‌های خود دچار مشکل شوند و دادسرا هم طبق دستور رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی پی گیری و دفاع از حق‌وحقوق سپرده‌گذاران را وظیفه اصلی خود می‌داند.

وی تصریح کرد: سپرده‌گذاران 8 تعاونی منحله برای رفع مشکلات ثبت سیستمی و یا ارائه اطلاعات کامل شخصی مانند شماره کارت ملی می‌توانند به شعبه‌های این تعاونی‌ها مراجعه کنند تا هنگام پرداخت وجوه سپرده‌گذاری با مشکل مواجه نشوند.

در همین حال رئیس هیئت تصفیه بدر توس نیز در پاسخ به سوالی درباره مشکلات زیرساختی برای پرداخت وجوه سپرده‌گذاران گفت: طی سال‌های گذشته مشخصات فردی برخی از سپرده‌گذاران مانند شماره ملی آنان به‌درستی در سیستم‌های رایانه‌ای ثبت نشده است و همین موضوع انتقال حساب آنان برای ثبت در سیستم‌های جدید کاسپین را با مشکل مواجه کرده است.

«خفاجیان» افزود: برای حل این مشکل نیز به مدیران و مقامات مسئول در تهران پیشنهاد داده‌ایم، افرادی که مشخصات فردی آنان کامل نیست، با عنوان «ستاره‌دار» مشخص شوند تا پس از مراجعه و تکمیل مشخصات، وجوه سپرده‌گذاران به آنان نیز مسترد شود.

وی اضافه کرد: درعین‌حال هیئت تصفیه، آماده است تا با دستور قضایی و پس از واریز مبالغی که از سوی مدیران موسسه کاسپین تعیین شده است، این مبالغ را به حساب سپرده‌گذاران واریز کند به همین دلیل هم مشکلی در پرداخت‌ها وجود ندارد اما افرادی که مشخصات فردی آنان کامل نیست باید به شعبه‌های مربوطه مراجعه و برای رفع نقص اقدام کنند.

 

 

منبع: خبرآنلاین

 

 

► حذف امکان کارت به کارت از سایت بانک ملی
بانک مرکزی ارزش ۲۲ ارز بانکی را کاهش داد ◄

مطالب مرتبط
بنر