روزانه چند شاغل در کشور می‌میرند؟

شنبه ، 23 مرداد 1395 ، 08:59

بانکی دات آی آر: معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه روزانه یک نفر از تعداد مرگ‌ومیر نیروی کار کشور کاسته شده است، گفت: حوادث ناشی از کار بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان به کشور هزینه تحمیل می‌کند.

 

سید حسن هفده تن گفت: ما از ابتدای دولت تدبیر و امید مدلی را در حوزه کار طراحی کردیم چون در مدل قبلی مشکلاتی را داشتیم. معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: اجرای مدل جدید دولت در حوزه کار، حوادث در حین انجام کار و به‌ویژه حوادث منجر به فوت را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است.

 

معاون وزیر کار با تاکید بر اینکه میزان فوتی‌های ناشی از حوادث کار در کشور کاهش یافته است اظهار داشت: مدل قبلی واکنشی بود به‌نحوی‌که وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد و ما به سراغ سهم قصور کارفرما و نقش او در قبال کارگر می‌رفتیم.

 

هفده تن بیان داشت: با این مدل پس از تدوین برنامه و اجرای مدیران، شاهد آن هستیم که فوتی‌های ناشی از حوادث کار از ۵.۵ نفر در روز به ۴.۵ نفر رسیده است. بر اساس گزارش‌ها در دولت انگلستان در سال ۲۰۱۵ هر حادثه ناشی از کار منجر به فوت، سه میلیون دلار هزینه به بودجه عمومی کشور تحمیل می‌کرد که اگر تبدیل کنیم این هزینه در ایران ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود.

 

وی ادامه داد: آثار مشهود اجرای مدل جدید دولت ظرف سال‌های آینده با کاهش هزینه‌هایی که این بخش به همراه دارد، آشکارتر می‌شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز بر اساس گزارش‌ها و همان‌طور که اعلام شد، میزان حوادث ناشی از کار در استان‌ها به ۲۶ درصد کم‌وبیش رسیده است.

 

این مقام مسئول در وزارت کار اضافه کرد: حوادث ناشی از کار ۷ درصد هزینه به تولید ناخالص ملی تحمیل می‌کند که بالای ۹۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که در صورت توجه بیشتر به این بخش می‌توان در توسعه اشتغال بیشتر گام برداشت.

 

منبع: مهر

► معضل بيكاري و ضعف در سيستم هدايت شغلي
از در و دیوار واژه بازاریابی می‌ریزد! ◄

مطالب مرتبط
بنر