درآمد تلگرام چقدر و از کجاست؟

دوشنبه ، 25 مرداد 1395 ، 10:43

بانکی دات آی آر: اینکه تلگرام در ایران مورد اقبال عمومی قرار گرفته و حجم وسیعی از گفتگوی‌های آنلاین ایرانی‌ها در این اپ خلاصه می‌شود خبر تازه این نیست! طبق آمار باید گفت اقبال عمومی این اپ در میان کاربران دنیا هم بالا گرفته و درصد رشد استفاده در میان کاربران دنیا نسبت به ایرانی‌ها رو به رشد بوده و هست تا جایی که در کشورهای توسعه‌یافته‌ای مثل ایتالیا، اسپانیا، روسیه و آلمان نیز شاهد استفاده رو به رشد کاربران از این اپ پیام‌رسان هستیم!

البته رشد استفاده از تلگرام و درصد کاربران این اپ همچنان در میان کاربران دنیا به ایرانی‌ها اختصاص دارد و بیشترین کاربران این اپ را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند! ولی طی این مسیر آن‌چنان هم برای برادران Nikolai و Pavel Durov ساده نبوده و نیست! چندی پیش در اخبار داشتیم که ایران اعلام کرد مدیریت تلگرام تا یک سال آینده فرصت دارد که سرورهایش را به داخل مرزهای ایران منتقل کند.

 

درآمد تلگرام از کجاست؟

جالب است بدانید که تلگرام از بدو شروع مسیر تا اینجای کار درآمدی به خود ندیده و مدل درآمدی این شرکت بر مبنای طراحی و پیاده‌سازی یک اپلیکیشن رایگان و در دسترس عموم بوده و هست!

پروژه تلگرام یک پروژه کاملا غیرتجاری بوده و مدیران این شرکت تاکنون هرگز به قبول سفارش تبلیغات و سرمایه‌گذاری خارجی تن نداده‌اند!

به گفته پاول دروف که در سال ۲۰۱۵ در وبلاگ تلگرام نوشت تا اینجای کار هزینه‌های تلگرام از حساب شخصی تولیدکنندگان آن و مدیران شرکت بوده و در بسیاری موارد با کمک Digital Fortress fund  توانسته‌اند از پس هزینه‌ها بربیایند!

این نکته جالب را از قلم نیندازیم که به اقرار بسیاری و طی حواشی زیادی که بر سر زبان‌هاست این اپ با کمک و پشتیبانی دولت روسیه در حال پیشرفت است! تلگرام به گفته خود مسئولانش درآمدی نداشته و ندارد، اما در ایران و برای بسیاری از کاربران ایرانی و به قولی ادمین‌های ایرانی درآمدهای باورنکردنی ایجاد کرده!

 

منبع: اکونیوز

 

► وزیردادگستری: 50 میلیون حساب بانکی با هویت نامشخص داریم
افزایش پوشش وام ازدواج: دانشجویان همه مقاطع مشمول می‌شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر